۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۳۱۷۴۴۹
نماینده ولی فقیه در زنجان:

بیانات رهبر انقلاب برای همه حجت است/ عدالت محوری از ویژگی‌های اصولگرایی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به عدالت‌محوری به عنوان اصل دوم اصولگرایی از نظر رهبر معظم انقلاب، گفت: فلسفه وجودی ما عدالت است اینکه برنامه‌ریزی رشد اقتصادی درست کنیم.
خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خاتمی نماینده ولی فقیه در زنجان، در همایش بزرگ اصولگرایان که عصر امروز در مسجد ارشاد شهرری برگزار شد، گفت: امیرمومنان علی(ع) در نهج‌البلاغه فرمودند: خدا از اندیشمندان، علما و آگاهان جامعه پیمان گرفته که در مقابل گرسنگی مظلوم و شکم‌بارگی ظالم ساکت ننشیند.

 

وی با اشاره به نشست اخیر ائمه جمعه با رهبر معظم انقلاب و بیانات ایشان درباره انتخابات، عنوان کرد: از ویژگی های قانون اساسی این است که مردم در مدیریت جامعه نقش کلان، اساسی و تعیین‌کننده دارند، بنابراین در مقابل کسانی که ادعای دموکراسی دارند نظام جمهوری اسلامی عملا در این 37 سال نشان داده که مردمی‌ترین انقلاب در دنیا است.

 

امام جمعه زنجان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در جمهوری اسلامی، رییس جمهور، نمایندگان مجلس و حتی رهبر آن با یک واسطه از سوی خبرگان رهبری، از طریق مردم انتخاب می‌شوند، اظهار داشت: این امر نشان می‌دهد که بدون کوچک‌ترین مبالغه مردم سالاری شاکله اساسی حکومت کشور ما بعد از دینی بودن است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی، با بیان اینکه مردم صاحب انقلاب و کشور هستند، گفت: نقش مردم در سرنوشت کشور تعیین‌کننده است بنابراین آنچه در این زمینه باید به آن توجه شود حضور مردم همراه با آگاهی است تا آنها به خوبی به تکلیف شرعی و ملی خود در انتخابات عمل کنند.

 

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نفس انتخابات بسیار اهمیت دارد، ابراز کرد: انقلاب اسلامی نعمت بزرگی است که مردم قدر آن را دانسته و هرگاه احساس کردند که حضورشان انقلاب را بیمه می‌کند در میدان بوده و هستند، یکی از این میدان‌ها حضور در انتخابات است.

 

امام جمعه زنجان، با اشاره به مسأله رقابت در انتخابات، عنوان کرد: در مقطعی از انتخابات باید رقابت باشد اما در مقابل قانون دیگر باید رقابت به رفاقت تبدیل شود، رهبر معظم انقلاب تاکید کردند منتخبان مردم باید ویژگی هایی نظیر اخلاق اسلامی، دین مداری، ولایت مداری، دلسوز بودن، متدین بودن و شجاع بودن را داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه انتخابات حق الناس است، گفت: بیانات رهبری به عنوان امام و رهبر ما برای همه ما حجت است، ایشان بارها ویژگی‌های اصولگرایی را تبیین کردند که خلاصه‌ای از آن را اینجا بیان می‌کنیم.

 

وی افزود: اصولگرایی به حرف نیست، اصولگرایی در برابر نحله‌های سیاسی رایج کشور هم نیست این غلط است که ما کشور یا فعالان سیاسی را به اصول‌گرا یا اصلاح‌طلب تقسیم کنیم، اصولگرایی به همه کسانی تعلق دارد که به مبانی انقلاب اعتقاد داشته و به آن پایبند هستند و آنها را دوست دارند.

 

امام جمعه زنجان در ادامه گفت: نخستین مسأله در انتخاب اصلح، داشتن هویت انقلابی و اسلامی و پایبندی به این ایمان است که لقلقه زبان نباشد، در واقع عمل، نگرش و موضع‌گیری آنها حکایت از ایمان و مسلمانی و انقلابی بودن و پایبندی به اصول اسلام داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به عدالت‌محوری به عنوان اصل دوم اصولگرایی از نظر رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: فلسفه وجودی ما عدالت است اینکه برنامه‌ریزی رشد اقتصادی درست کنیم و بعد از دو یا سه برنامه اقتصادی به فکر عدالت بیفتیم درست نیست، عده‌ای این فکر را داشتند که اول ثروت درست کنند بعد عدالت ایجاد کنند اما رهبر معظم انقلاب فرمودند: رشد اقتصادی باید با عدالت همراه باشد.

 

وی افزود: اصل سومی که رهبر معظم انقلاب آن را مبنای اصولگرایی دانستند حفظ استقلال سیاسی است، براساس فرمایش امام، قبله ما نه شرق و نه غرب است، پایبندی به هویت ملی و استقلال سیاسی بود که ما را در هر زمانی مقابل دشمنان به پیروزی رسانده است.

 

امام جمعه زنجان در پایان با اشاره به خودباوری با عنوان یکی دیگر از ملاک‌های مورد تاکید رهبر انقلاب برای اصولگرایان، خاطرنشان کرد: امروز جوانان ما کارهای بزرگی را در عرصه‌های مهم انجام دادند که رهبر معظم انقلاب بر ادامه جهاد علمی و رسیدن به تمدن علمی و تمدن جدید اسلامی همواره تاکید داشته و دارند./807/202/ب1

ارسال نظرات