۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۳۱۸۰۲۷
ابوترابی‌فرد:

تحقق همدلی و همزبانی دولت و ملت هدف اصلی انقلاب است / با رفتار منکر نمی توان نهی از منکر کرد

خبرگزاری رسا ـ نایب رئیس مجلس گفت: هدف اصلی انقلاب اسلامی آفرینش همدلی و همزبانی میان دولت و ملت است.
حجت الاسلام ابوترابي فرد

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جت الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد در اختتامیه اولین همایش ملی همپا در دانشگاه تربیت مدرس ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: یکی از نیازهای امروز و فردای ما نهادینه کردن تفکر و اندیشه مبتنی بر اخلاق و آموزه‌های دینی است.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت براساس آموزه‌های دینی اسلام برای دنیا و آخرت انسان مفید است، ممکن است برخی با بی‌اعتنایی به آموزه‌های دینی به موفقیت‌هایی دست پیدا کنند اما این نتایج سطحی و زودگذر است.

 

 

وی با اشاره به نامگذاری سال 94 با عنوان همدلی و همزبانی دولت و ملت گفت: عنوانی که مقام معظم رهبری انتخاب کردند، همانند شعارهای سال‌های پس از انقلاب ماندگار است. موضوع همدلی و همزبانی میان دولت و ملت موضوع مقطعی و زودگذر نیست. عمل به شعار همدلی و همزبانی راه‌های خوبی برای کشور می‌‌گشاید.

 

ابوترابی‌فرد گفت: هدف اصلی انقلاب اسلامی آفرینش همدلی و همزبانی میان دولت و ملت است. هرگاه این شعار استراتژیک اوج بگیرد، اهداف مختلف انقلاب محقق نخواهد شد.

 

 

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: با توجه به آیات قرآن کریم می‌توان همدلی و همزبانی را به خوبی تبیین کرد. انسان‌ها با توجه به مراتب ایمان به یکدیگر پیوند می‌‌خورند. تا زمانی که ایمان در جان و دل انسان‌ها نهادینه نشود دوستی و محبت بین آن‌ها شکل نمی‌گیرد.

 

نایب رئیس مجلس گفت: دوستی‌ها به دلیل ایمان استحکام و قوام پیدا می کند. افراد مومن با توجه به مراتب ایمان به یکدیگر نزدیک می‌شوند که نمونه عالی آن پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) بوده است.

 

وی در ادامه افزود: میان پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) هرگز دوگانگی وجود نداشته و آن‌ها تجلی یک فکر در دو پیکر بوده‌اند.

 

ابوترابی‌فرد گفت: یگانگی ایمان موجب می‌شود که انسان دیگر خود را ندیده و مومنان دیگر را ببیند. فرد مومن حتی در جامعه انسانی نیز دیگر خود را نمی‌بیند و فکرش متوجه انسان های دیگر می‌شود.

 

وی تصریح کرد: در جوامع تهی از خداوند ایمان وجود ندارد و انسان ها فضیلت‌های اخلاقی را نادیده می‌گیرند.

 

ابوترابی‌فرد گفت: اگر در دل یک انسان حس دوستی نسبت به انسان دیگری براساس ایمان شکل بگیرد، دل آن‌ها به یکدیگر گره می‌خورد.

 

وی گفت: عقل و شرع در روابط انسانی بسیار مهم است، این دو مقوله در مسائل مختلف باید به شکلی فراگیر لحاظ شود، برهمین اساس معروف و منکر تعریف می‌شود.  

 

ابوترابی‌فرد گفت: انسان‌هایی که براساس عقل و شرع با یکدیگر هم زبان می‌شوند دیگران را دعوت به معروف کرده و از آن‌ها می‌خواهند که از منکر دوری کند.

 

 

ابوترابی‌فرد گفت: مومنان همدل اگر کسی در راه معروف گام بردارد را تشویق می‌کند و اگر در راه منکر قدم برداشت او را با تمام قدرت بازمی‌دارند.

 

وی در ادامه تاکید کرد: هرگز با رفتاری که معروف نیست برای تشویق معروف حرکت نمی‌کند؛ هرگز با رفتاری که معروف نیست نهی از منکر نمی کند. با یک منکر نمی‌توان نهی از منکر کرد.

 

ابوترابی‌فرد با اشاره به داستان موسی و فرعون که در قرآن آمده است، گفت: فرعون نماد منکر است و موسی نماد معروف است. خداوند در قرآن کریم حضرت موسی را به آراستگی دعوت می‌کند. ما در رفتارهایمان باید آموزه‌های الهی یعنی آراستگی را لحاظ کنیم.

 

 

 

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:  باید معروف را نشر داد و نهی از منکر کرد. در این میان قول لین داشتن به معنی نرم بودن در مقابل فرعون نیست./858/د102/ج

ارسال نظرات