۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۳۱۸۶۳۳
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف آذربایجان غربی:

وهابیت نمی تواند عشق و ارادت مسلمانان نسبت به حضرت زهرا را از بین ببرد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: روضه خوانی، عزاداری، عرض ارادت و همچنین اشک ریختن مسلمانان در کنار قبرستان بقیع در عین غربت، نشان دهنده عجز و ناتوانی وهابیت در برابر نورافشانی حضرت زهرا(س) و ائمه معصومین(ع) است.
حجت الاسلام برادري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام عیسی برادری امروز در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: وجود حضرت زهرا(س) و امیرمؤمنان(ع) در کنار قرآن و پیامبر اکرم (ص) سبب وحدت مسلمانان است، تمام کسانی که به نام خاندان پیامبر اکرم(ص) بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند یا شناختی از دین اسلام و اهل بیت ندارند و یا کسانی هستند که از روی دشمنی و عناد به اختلافات دامن می زنند.

 

وی با تسلیت ایام شهادت فاطمه زهرا(س) گفت: در شرایطی که به دنیا آمدن دختر در بین اعراب سبب شرمندگی و ننگ بود، خداوند سوره کوثر را در شأن حضرت زهرا(س) بر پیامبر اکرم (ص) نازل کرد.

 

حجت الاسلام برادری به تفسیر سوره کوثر پرداخت و گفت: در این سوره بر برتری حضرت فاطمه زهرا (س) بر زنان و دختران دیگر تأکید شده است.

 

وی با اشاره به تأکید پیامبر اکرم (ص) بر برابری جایگاه زنان و مردان اظهار داشت: زن و مرد در تشکیل زندگی، خانواده و همچنین رسیدن به قله های کمال و سعادت مکمل یکدیگرند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در ادامه به وجود ملکوتی حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: چهل روز عبادت و راز و نیاز پیامبر اکرم (ص) قبل از شکل گیری نطفه حضرت زهرا (س) نشاندهنده نورانیت و وجود ملکوتی این بانوی دو عالم است که هنوز هم عالم از نور آن وجود قدسی و فرزندانش بهره مند است.

 

وی با تأکید بر اینکه وهابیت نمی تواند عشق و ارادت مسلمانان نسبت به حضرت زهرا (س) را از بین ببرد، گفت: روضه خوانی، عزاداری، عرض ارادت و همچنین اشک ریختن مسلمانان در کنار قبرستان بقیع در عین غربت، نشان دهنده عجز و ناتوانی وهابیت در برابر نورافشانی حضرت زهرا(س) و ائمه معصومین (ع) است./936/203/ب1

ارسال نظرات