۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۶
کد خبر: ۳۱۸۷۶۵
استاد حوزه علمیه:

حضور مردم در صحنه از پایه های حکومت علوی است

خبرگزاری رسا ـ خطیب حرم مطهر رضوی با بیان این که حضور مردم در صحنه از پایه ها جکومت علوی است، گفت: امروز نباید عرصه را خالی کرد و کسانی که بی تفاوت بگذرند مصداق افرادی هستند که دست امام حق را قطع کرده و مشمول نفرین پیامبر(ص) اند.
حجت الاسلام حسين گرايلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین گرایلی، استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان، پنجشنبه شب در رواق امام خمینی(ره) با اشاره به تفاوت حکومت نور و حکومت ظلمت، اظهار کرد: حکومت سلسله مقرراتی با حاکم است که منظور از حکومت نور، حکومتِ روشنگری است که حقایق را برای همه روشن می کند.

 

بی تفاوت نبودن نسبت به حکومت

وی افزود: پس از 14 قرن، نطفه حکومت نور منعقد شده که سی و هشت سال در اختیار ماست و امروز کسانی که نسبت به این انقلاب بی تفاوت باشند، مصداق افرادی هستند که دست امام حق را قطع کرده باشند.

 

حجت الاسلام گرایلی مطرح کرد: در جلد 95 بحار آمده است، اگر کسی در حکومت نور بی تفاوتی و تنبلی نشان دهد به منزله قطع کردن دست امام حق است که این افرادی مورد نفرین پیامبر اکرم(ص) هستند.

 

وی با اشاره به اظهارات مراجع که شرکت در انتخابات واجب و نوعی تکلیف شرعی است، گفت: طبق فرموده پیامبر(ص) کسانی که توانایی عمل به احکام الهی را داشته باشند و کوتاهی کنند در دنیا گرفتار نکبت شدید می شوند.

 

دست یاری هشتاد میلیون نفر

حجت الاسلام گرایلی با اشاره به این فرمایش امام خمینی(ره) که حفظ نظام از اهمّ واجبات است، هشدار داد: وقتی دست انتصار بالا است باید یاری کنیم، امروز هشتاد میلیون دست باید پشتیبان ولی فقیه باشد در غیر این صورت شعارهای ما چون «ما اهل کوفه نیستیم/ علی تنها بماند» در حد شعار باقی می ماند.

 

خطیب حرم رضوی با بیان این که ملت ایران از مردم دوره پیامبر(ص) و ائمه معصوم بهتر عمل کردند، ابراز کرد: امروز که وقت یاری است نباید عرصه را خالی کرد و کسانی که بی تفاوت بگذرند مشمول نفرین پیامبر(ص) اند.

 

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: حضرت علی(ع) در خطبه 152 نهج البلاغه بیان کرده اند که طلوع کننده ای آشکار شد، درخشنده ای درخشید و آشکار شونده ای آشکار شد.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که این کلام سه پیام دارد، عنوان کرد: منظور از طلوع، طلوع فجر و سپیده صبح است در واقع حضرت علی(ع) اشاره کرده اند که پیش از این شب یعنی حکومت های ظلم حاکم بوده اند.

 

استاد حوزه علمیه خراسان افزود: دوم وقتی سپیده ای در افق پدیدار می شود کسی نمی تواند مانع روشنایی آن شود و هر لحظه نورش گسترش پیدا کرده و بسیاری از پنهان شده ها آشکار می شود، سومین پیام کلام حضرت علی(ع) این است که رسالت من از خودم نیست، آمدن من مقدمه ای برای طلوع خورشید است و خورشید درپی دارد.

 

وی با اشاره به پایه های حکومت امیرمؤمنان علی(ع) که در خطبه سوم نهج البلاغه آمده است، گفت: به خدا سوگند! ابابکر، جامه خلافت را بر تن کرد، در حالی که می دانست، جایگاه من در حکومت اسلامی، چون محور سنگ های آسیاب است، سیل دانش از وجودم همچون سیل سرازیر مى شود، و مرغ اندیشه به قلّه منزلتم نمى رسد، اما از خلافت چشم پوشیدم و روى از آن برتافتم.

 

حجت الاسلام گرایلی خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در ادامه می فرمایند به اندیشه عمیق فرو رفتم که وظیفه کنونی من چیست که اگر مردم در صحنه نبودند، اگر حجّت تمام نمی شد چون یاور دارم، اگر خدا از علما و آگاهان جامعه پیمان نمی گرفت که در مقابل گرسنگی مظلومان و سیلی چپاول گران سکوت نکنید، خلافت را رها می کردم./1308/202/ب1

ارسال نظرات