۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۳۱۹۱۰۲
در دیدار آیت‌الله نوری همدانی؛

فعالیت‌های فرهنگی مؤسسه دارالحدیث تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام سبحانی نیا با بیان این‌که تاکنون مجموعه آثار مؤسسه دارالحدیث 400 عنوان کتاب در هفتصد جلد بوده است، گفت:‌ بیش از20 اثر تدوین شده از سوی این مؤسسه در کتاب سال حوزه و کتاب سال جمهوری اسلامی حائز رتبه شده است.
محمد تقي سبحاني نيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از اعضای هیأت علمی، رؤسای پژوهشکده ها و دانشکده های دارالحدیث پیش از ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

حجت الاسلام محمدتقی سبحانی نیا، معاون فرهنگی دارالحدیث در این دیدار با بیان این که مؤسسه دارالحدیث در بیشتر فعالیت های تخصصی هم در بعد آموزشی و هم در بعد پژوهشی فعالیت های ترویجی دارد، اظهار داشت: یکی از رسالت های مبلغان اسلامی ترویج معارف اهل بیت(ع) برای عموم مخاطبان است به همین دلیل در این مؤسسه در کنار فعالیت های تخصصی، کارهای خوبی برای عموم جامعه نیز انجام می گیرد.

 

وی ادامه داد: پشتوانه این فعالیت های عمومی، کارهای تخصصی در پژوهشکده است؛ اما برای تولید آثار برای عموم مردم از کودکان تا بزرگسالان فراروی جدیدی صورت می گیرد و در همین راه تا کنون50 اثر مکتوب تولید شده است و در بعد رسانه ای، نرم افزارهای عمومی نیز تولید می شود.

 

معاون فرهنگی دارالحدیث با اشاره به نرم افزار ترویجی ثارالله که به همت معاونت فرهنگی دارالحدیث تولید شده است، خاطر نشان کرد: این نرم افزار به پشتوانه موسوعه امام حسین که کار تخصصی بوده تولیده شده است و همچنین نرم افزار امیرالمؤمنین در حال تولید است که در تولید آن از موسوعة امیرالمؤمنین استفاده شده است و همچنین تیزرهایی نیز با استفاده از احادیث کوتاه تولید شده که حاوی پیام هایی برای سبک زندگی جوانان است.

 

وی با اشاره به تألیفات این مؤسسه یادآور شد: مجموعه آثار مؤسسه تا کنون 400 عنوان بوده است که نزدیک به هفتصد جلد است و همه این آثار به نشر رسیده است و بیش از20 آثر نیز در کتاب سال حوزه و کتاب سال جمهوری اسلامی حائز رتبه شده است./1330/پ203/ی

ارسال نظرات