۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۳۱۹۹۸۳
مسابقات قرآنی کشور(1)

قرآن دستم را گرفت و مرا به عرصه حوزه و سربازی امام زمان برد

خبرگزاری رسا ـ قاری قرآن کریم با اشاره به اینکه قرآن دست مرا گرفت و من را به عرصه سربازی امام زمان(عج) راهنمایی کرد، گفت: خانواده‌ام با قرار دادن من در مسیر قرآن خوشبختی واقعی را به من هدیه دادند.
انس با قرآن

زهرا جمالیون، قاری قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه در سال 73 متولد شده و در سال گذشته در مسابقات قرآنی موفق به کسب رتبه نخست در رشته قرائت قرآن شده است، گفت: با توکل به خداوند متعال و توسل به ائمه اطهار به ‌ویژه حضرت زهرا(س) که ارادت ویژه‌ای خدمت ایشان دارم و علاقه و پشتکار خودم موجب موفقیت من در عرصه قرائت قرآن و انس با این کتاب آسمانی و زندگی بخش شده است.

قاری قرآن کریم افزود: الحمدالله رب ‌العالمین تأثیرات قرآن را در لحظه‌لحظه زندگی با تمام وجود حس می‌کنم که به لطف خدا یکی از تأثیرات شگرف قرآن بر زندگی من برکت در زمان است.

قاری قرآن کریم ادامه داد: برکتی که در زمان پیدا کردم موجب شده که اضافه بر انجام کارهای روزمره هر روز به تلاوت آیات نورانی کلام‌الله بپردازم و محبوبیت و مقبولیتی که به این واسطه در اجتماع پیدا کرده‌ام همه ناشی از انس و دوستی با قرآن کریم و لطف بی‌نهایت باری‌تعالی است.

خانم جمالیون در ادامه با اشاره به اینکه به نظر من خانواده نقش بسیار بسزایی در هدایت فرزندان خود به سمت قرآن دارند، افزود: پدر و مادر شیعه باید وظیفه خود بدانند تا فرزندشان را از سنین کودکی یعنی 4 یا 5 سالگی در این راه قرار دهند.

وی افزود: انشاء الله اگر لیاقت داشته باشم دوست دارم سطح معلومات قرآنی خود را بالا ببرم و به تدریس علوم قرآنی به ویژه صوت و لحن و تجوید قرآن بپردازم و در رشته حفظ و تفسیر نیز تلمذ و کسب فیض کنم.

قاری قرآن کریم اظهار کرد: یکی از تأثیرات مبرهن قرآن این است که حضور در عرصه‌های قرآنی مرا از حضور در مجالسی که در شأن یک انسان قرآنی نیست، باز می‌دارد.

خانم جمالیون افزود: با حضور در این عرصه احساس مسؤولیت می‌کنم تا بتوانم با الگوگیری از اساتید بزرگ، زکات علمم را بدهم و هر آنچه را که آموختم بدون هیچ چشم‌داشتی در راه رضای خداوند به علاقه‌مندان راه قرآن آموزش دهم و یاد استاد حاج حسن دانش را تا ابد زنده نگه‌ دارم تا فرهنگ قرآنی هم در جامعه زنده بماند.

وی بیان داشت: همین هدف موجب شد تا در جهت یادگیری تمام کوشش و تلاش خود را به‌ کار گیرم و انسان بااراده‌ای باشم.

قاری قرآن کریم ادامه داد: قرآن دستم را گرفت و مرا به عرصه حوزه و سربازی امام زمان(عج) برد و من با وجود اینکه در دانشگاه و رشته فقه و حقوق قبول‌ شده بودم حوزه را انتخاب کردم و به برکت قرآن بود که وارد مکتب الزهرا(س) شدم و الحمدالله بسیار هم راضی هستم.

خانم جمالیون ادامه داد: انس با قرآن، انسان را آرام می‌کند، انسان را صبور می‌کند و گاهی تمام تأثیرات آن به‌ ظاهر آشکار نیست اما در برابر مشکلات، می‌توان پی برد که مقاومت الآن من نتیجه یک عملکرد نیک است و من آن را انسی دیرینه با قرآن می‌دانم.

وی با بیان اینکه تک‌تک آیات قرآن آموزش اخلاق است، گفت: قرآن درس عشق است، درس زندگی است، مناسب با حال و آینده ماست.

قاری قرآن کریم با اشاره به اینکه قرآن با خودش عشق می‌آورد، محبت می‌آورد، نشاط می‌آورد، عزت می‌آورد و جذابیت به همراه دارد، تصریح کرد: قرآن کتاب خالق است و کتاب خالق باید بیش از کتاب مخلوق خوانده شود.

خانم جمالیون یادآور شد: برای اینکه کیفیت مسابقات قرآنی بهتر شود اگر برای مسؤولان ممکن باشد باید قبل از مسابقات دوره فشرده چندساعتی برگزار شود تا هر شرکت‌کننده حداقل چیزی به معلوماتش اضافه‌شده و یا مشکلاتش رفع شود./968/101/ب2

ارسال نظرات