۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۳۱۹۹۸۵
مسابقات قرآنی کشور(2)

انس با قرآن موجب رفع گرفتاری‌ها و مشکلات انسان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حافظ قرآن کریم با اشاره به این‌که قرآن انسان‌ساز است و انسان تربیت می‌کند، گفت: به برکت قرآن سختی‌ها در زندگی بر انسان آسان می‌شود.
انس با قرآن

خانم زهرا کثیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که قرآن انسان‌ساز است و انسان تربیت می‌کند، گفت: به برکت قرآن کریم گرفتاری‌ها از زندگی انسان برطرف شده و قلب انسان به پشتوانه قرآن و انس با حضرت حق محکم و استوار می‌شود.
 
حافظ قرآن کریم با اشاره به این‌که قرآن انسان را خاشع کرده و شخصیت او را می‌سازد، ادامه داد: قرآن پل و نردبان انسان برای سخن گفتن با حضرت حق است و هرگاه درروی زمین دل بنده برای معبودش تنگ می‌شود می‌تواند به‌واسطه انس با قرآن به آرامش رسیده و ظرفیت وجودی خود را هر روز نسبت به‌روز قبل گسترده‌تر کند.
 
حافظ 15 جز قرآن کریم با اشاره به سابقه حضور خود در مسابقات قرآنی گفت: من در مسابقات قرآنی سال گذشته حوزه‌های علمیه موفق به کسب رتبه نخست در حفظ 15 جز قرآن کریم شده‌ام و در حال حاضر درراهی که پا گذاشته‌ام یعنی حفظ قرآن بااراده قوی در حال فراگیری هستم.

 

خانم کثیری ادامه داد: برای این‌که تسلط خود را بر مفاهیم و آموزه‌های قرآن گسترش دهم به خواندن تفسیر روی آورده‌ام و در حال حاضر با حرکت در مسیر تفسیر توانسته‌ام توانمندی‌های خود را در مسیر زندگی قرآنی و آموختن قرآن ارتقا بخشم.

 

وی با اشاره به این‌که خانواده قرآنی به‌صورت خودجوش فرزندان خود را در مسیر قرآن قرار می‌دهد چون در این زمینه از تجربه کافی برخوردار است، گفت: والدین مهم‌ترین اثر را بر زندگی قرآنی فرزندانشان‌ دارند و هرکس فرزند خود را با قرآن مأنوس کند او را صالح کرده و گلی ازگل‌های بهشت را در دامان خود تربیت‌کرده است.

 

حافظ 15 جز قرآن کریم یادآور شد: برای این‌که بتوانیم در جذب عمومی جامعه به‌سوی قرآن و گسترش مسابقات قرآنی مؤثر باشیم باید مسابقات قرآنی را با توجه به دغدغه‌های اقشار مختلف طرح کرده و به‌گونه‌ای قرآن را در قالب مسابقات به متن زندگی اقشار مختلف منتقل کنیم که این امر بهترین راهکار برای تحقق نهضت ملی انس با قرآن کریم است همانطورکه رهبر معظم انقلاب بر این موضوع تأکید ویژه‌ای دارند./968/101/ب2

ارسال نظرات