۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۳۲۰۰۲۱
وزیر ارشاد:

نهضت تنگستان نقطه عطفی در تاریخ مردم جنوب ایران است

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نهضت جنوب ایران به پیشتازی رئیس‌علی دلواری در همراهی تنگستانی‌ها و تمام استان بوشهر نقطه عطفی در تاریخ مردم جنوب ایران به شمار می‌رود.
نهضت تنگستان نقطه عطفی در تاریخ مردم جنوب ایران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیش از ظهر امروز در یکصدمین کنگره شهید رئیس‌علی دلواری، بابیان اینکه انتخابات پیام‌های مهمی برای مردم و دولت داشت، گفت: آنچه مسؤولان به‌عنوان کارگزاران نظام باید دریافت کنند حضور همیشه درصحنه مردم و رأی که در صندوق انداخته‌اند است که وظیفه را سنگین‌تر می‌کند.

 

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهار کرد: نهضت جنوب ایران به پیشتازی رئیس‌علی دلواری در همراهی تنگستانی‌ها و تمام استان بوشهر نقطه عطفی در تاریخ مردم جنوب ایران به شمار می‌رود.

 

 

 

 

جنتی با بیان این که این نهضت هویت ملی دارد، افزود: اراده رئیس‌علی در پاسداری از میهن باجان او آمیخته و از او مردمی مجاهد ساخت و تحرکات او در مقابل انگلستان قابل‌تحمل نبود.

 

 

 

 

وی بیان کرد: رئیس‌علی مردی بود که نتوانست از اقدامات انگلستان دست بردارد و خطری جدی برای اقتصاد انگلستان به وجود آورد .

 

 

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: نهضت تنگستان از جمله مقاومت‌های ملی است و علمای دینی مقابله با اجانب را مجاهدت می‌دانند.

 

 

 

 

جنتی ابراز کرد: بوشهر در آن دوران در خصوص موقعیت انگلستان نقش بسیار مهمی داشت و به‌عنوان یک موقعیت استراتژیک مطرح و رئیس‌علی در نوک پیکان مقابله با انگلستان بود.

 

 

 

 

وی باب بیان این که برخی از افراد رئیس‌علی را همراهی نکردند، تصریح کرد: در این قیام خیانت‌های افراد داخلی و نزدیکان رئیس‌علی نقش مهم و اساسی داشتند./833/پ203/ج

ارسال نظرات