۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۳۲۰۰۲۹
قائم مقام ریاست دانشگاه قرآن و حدیث خبر داد؛

تولید 25 کتاب درسی و کمک درسی/ دانشگاه قرآن و حدیث مشهد سال آینده افتتاح می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مسعودی خمینی‌ با بیان این که تاکنون این دانشگاه 25 کتاب درسی و کمک درسی تولید کرده است، گفت: هنوز راه درازی داریم ولی خوشبختانه این مسیر راهی به سوی آفتاب است و در سال آینده نیز به لطف خدا شعبه مشهد در کنار شعب قم، شهرری و اصفهان راه اندازی می‌شود.
حجت‌الاسلام مسعودي خميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالهادی مسعودی‌خمینی، قائم مقام ریاست دانشگاه قرآن و حدیث پیش از ظهر امروز در بیستمین سالگرد تأسیس مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث با اشاره به مراحل شگل‌گیری دانشگاه قرآن و حدیث عنوان کرد: مرحله نخست بنیان گذاری دانشگاه با حضور استادانی مثل مرحوم سیدجعفر شهیدی سرفصل های اولیه حدیث را تدوین کردند و مرحله دوم تثبیت دانشگاه، جذب دانشجو و افزایش تعداد رشته ها بود.

 

وی ادامه داد: مرحله سوم توسعه دهی به کار دانشگاه انجام شد؛ مرحله نخست از سال 71 تا 75 به صورت احساس نیاز مطرح شد و تا 78 طراحی آن طول کشید و از همین سال دانشجو گرفتیم و نخستین فارغ التحصیلان را در سال 82 داشتیم و از همین زمان فرصت فراهم شد و کار را توسعه دادیم.

 

دانشگاه مجازی قرآن و حدیث

حجت الاسلام مسعودی‌خمینی با اشاره به تأسیس دانشگاه مجازی حدیث در سال 83، یادآور شد: در زمان تثبیت و توسعه دانشگاه در سال 83 به فکر تأسیس دانشگاه مجازی افتادیم چرا که افرادی علاقه مند به این موضوعات بودند؛ ولی قادر به مسافرت به شهر ری و اقامت نبودند به همین خاطر در این فکر افتادیم که سیستم جدیدی با عنوان مجازی و نرم افزاری در سیستم دانشگاهی خودمان وارد کنیم.

 

وی با تأکید بر این که دانشگاه قرآن و حدیث در مرحله تثبیت و توسعه و بعد از آن از فعالیت دست نکشیده است، خاطرنشان کرد: درست یک سال بعد از فارغ التحصیلان اولین دوره دارالحدیث، در سال 83 دوره ارشد نیز آغاز شد و سال بعد نیز شعبه قم راه اندازی شد و در سال 88 موافقت وزارت علوم برای تأسیس مقطع دکتری و جذب دانشجویان خواهران شدیم و از همان سال شعبه اصفهان تأسیس شد که این جز با همکاری و دلسوزی همکاران میسر نبود.

 

تبدیل دانشکده به دانشگاه در سال 91

قائم مقام ریاست دانشگاه قرآن و حدیث افزود: در سال 91 دانشکده به دانشگاه تبدیل شد و دانشجویان ما در بیست رشته در مقاطع تحصیلی متعدد شرکت داشتند و در سال های سخت اقتصادی مؤسسه توانست یک مکان مستقل برای دانشگاه ایجاد کند و سه دانشکده «علوم و معارف قرآن»، «علوم و معارف حدیث» و «علوم و معارف اسلامی» را تحت نظر خود داشته باشد.

 

رتبه اول قبولی دانشجویان دانشگاه قرآن و حدیث در مقطع ارشد

وی در پایان با اشاره به موفقیت های بی شمار دانشجویان دانشگاه قرآن و حدیث، بیان داشت: دانشگاه تا به حال طراحی و تصویب 21 رشته داشته تولیدی خودش را داشته که حدود 18 رشته آن در مقطع ارشد در حال اجرا است و امسال در گروه علوم انسانی در قبولی دانشگاه های ایران اول شدیم؛ یعنی از هر دو نفری که به این دانشگاه آمده اند یک نفر در مقطع ارشد قبول شده اند و تا به حال 1531 پایان نامه دفاع شده است.

 

حجت‌الاسلام مسعودی‌خمینی در پایان با بیان این که تا کنون این دانشگاه 25 کتاب درسی و کمک درسی تولید کرده است، گفت: هنوز راه درازی داریم ولی خوشبختانه این مسیر راهی به سوی آفتاب است و در سال آینده نیز به لطف خدا شعبه مشهد نیز، در کنار شعب قم، شهرری و اصفهان راه اندازی می شود./1330/202/ب2

ارسال نظرات