۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۳۲۰۱۳۱

عیادت جمعی از مسؤولان و شخصیت های جهان اسلام از آیت‌الله واعظ ‌طبسی

خبرگزاری رسا ـ جمعی از مسؤولان کشوری و شخصیت‌های جهان اسلام سیزدهم اسفندماه از آیت‌الله عباس واعظ‌ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی عیادت کردند.
آيت الله مقتدايي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، امام جمعه عسکردو پاکستان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا، دستیار ویژه رییس جمهور، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مدیر شورای عالی حوزه علمیه قم، سرکنسولگر پاکستان در مشهد و فرمانده کل سپاه پاسدران و رییس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش در شمال شرق کشور از جمله افرادی بودند که امروز از آیت‌الله واعظ‌طبسی عیادت کردند.

 

همچنین آیت‌الله مرتضی مقتدایی، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه و قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، میرمسعود حسینیان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا از عیادت‌کنندگان عصر امروز بودند.

 

سرکنسولگر پاکستان در مشهد

بر اساس این گزارش، یاور عباس٬ سرکنسولگر پاکستان در مشهد بعد از عیادت از آیت‌الله واعظ طبسی٬ تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: چندین بار آیت‌الله واعظ طبسی را از نزدیک زیارت‌کرده‌ام و به خوبی ایشان را می‌شناسم.

 

یاور عباس با اشاره به خدمات آیت‌الله واعظ طبسی در آستان قدس رضوی٬ عنوان کرد: در 37 سال گذشته تحت مدیریت آیت‌الله واعظ طبسی خدمات بسیار زیادی برای زائران ارائه شده است.

 

سرکنسولگری پاکستان در مشهد تاکید کرد: در طول مدت تولیت ایشان در آستان قدس رضوی حرم مطهر و اطراف آن وسعت بسیار زیادی داشته و در جهت بهبود وضعیت رفاه زائران اقدامات خوبی را شاهد بوده‌ایم.

 

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و دستیار ویژه رییس جمهور


سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم‌ صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا مشاور رهبر معظم انقلاب امروز به عیادت آیت‌الله واعظ‌طبسی رفت.

 

در ششمین روز از بستری شدن آیت الله واعظ طبسی، دستیار ویژه رییس جمهور با حضور در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد از نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی از نزدیک در جریان روند درمانی ایشان قرار گرفت.

 

در روزهای گذشته حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان، تلفنی وضعیت آیت الله واعظ طبسی را جویا شد و افزون بر این اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رییس جمهور و دکتر حسن قاضی زاده هاشمی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از معظم له عیادت کردند.

 

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سردار اسماعیل، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن عیادت از آیت الله واعظ طبسی در بیمارستان امام رضا گفت: ایشان در نقش پدری دلسوز در قبل و بعد از انقلاب و همچنین در دوران دفاع مقدس، تاکنون از خودگذشتگی های فراوانی انجام داده اند.

 

وی با بیان این مطلب که این اتفاق همه مردم ایران و بالاخص مردم خراسان را مکدرکرده است، گفت: ما خود را به نوعی فرزند ایشان می دانیم و از خداوند متعال شفای عاجل را برای ایشان مسألت داریم و انشاءالله بتوانیم مجدد از برکت وجود ایشان بهره مند شویم.

 

عیادت آیت الله مقتدایی
آیت الله مرتضی مقتدایی، مدیر شورای عالی حوزه علمیه قم، با حضور در بیمارستان امام رضا(ع) از نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی عیادت کرد.

 

وی بیان کرد: آیت الله واعظ طبسی در زمینه علم، چهره شناخته شده ای هستند، ایشان بعد از انقلاب اسلامی که به تولیت آستان قدس رضوی منصوب شدند از تدریس و کسب علم عقب نماندند.

 

آیت الله مقتدایی افزود: تقوای الهی داشتن، مبارز انقلابی بودن و دقت در مسائل وقفی از مهمترین شاخصه های مدیریتی معظم له محسوب می شود، ایشان قبل از انقلاب، با سخنرانی های خود به خوبی جوانان را جذب دین و انقلاب کرده بود.

 

مدیر شورای عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ایشان همواره در طول انقلاب یار و یاور امام(ره) و مقام معظم رهبری بوده اند و در همان اوایل انقلاب، همراه با مقام معظم رهبری مثل دو برادر واقعی، زحمات زیادی را برای انقلاب متحمل شدند.

 

وی با اشاره به اینکه آیت الله واعظ طبسی در مسائل موقوفه دقت بالایی داشتند، اظهار کرد: بنده یکبار از ایشان درخواستی در زمینه کمک از اموال موقوفه برای امر خیری کردم، اما ایشان با احترام و عزت کامل به بنده فرمودند«این وقف اجازه چنین تصرفی به بنده نداده است» که این مهم نشان از دقت آیت الله واعظ طبسی در زمینه وقف دارد.

 

فرمانده کل سپاه پاسدران  
 
سردار عزیز جعفری، فرمانده کل سپاه با حضور در بخش اورژانس عدالتیان بیمارستان امام رضا(ع) از نزدیک در جریان روند درمانی نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی قرار گرفت.

 

وی در حاشیه این ملاقات گفت: آیت الله واعظ طبسی از مبارزین و مجاهدین پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هستند که در این راه شکنجه ها و زندان های رژیم طاغوت را تحمل کردند.

 

فرمانده کل سپاه  تصریح کرد: خدمات گسترده ایشان پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در استان خراسان و آستان قدس رضوی نیز واضح و روشن است.

 

جعفری ابراز امیدواری کرد: با عنایت الهی و دعای خیر مردم وضعیت ایشان بهتر شده و شاهد ادامه خدمات ایشان به جامعه اسلامی باشیم./1308/203/ب1

ارسال نظرات