۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۳۲۰۴۸۹
ویژه طلاب و اساتید حوزه علمیه قزوین؛

دوره آموزشی احکام معاملات بانکی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ جانشین مؤسسه فقه اقتصادی طیبات گفت: هدف دوره آموزشی احکام معاملات بانکی در رابطه با ربا و انواع تطبیق آن در معاملات بانکی و آشنا کردن طلاب با ماهیت قراردادهای بانکی و الزامات شرعی و نحوه اجرای صحیح آن‌ها است.
بانکداري اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه استان قزوین صبح امروز در دیدار حجت الاسلام صمد ایمانی ملکی جانشین مؤسسه فقه اقتصادی طیبات با قدردانی از حضور اساتید این مؤسسه جهت برگزاری کلاس های آشنایی با احکام معاملات بانکی برای طلاب و اساتید حوزه علمیه قزوین، گفت: امروز طلاب و روحانیان باید با حضور منظم در این کلاس‌ها بتوانند بیشتر با مباحث احکام بانکی، اوراق بهادار، تسهیلات و مقررات بانکی آشنا شوند تا وقتی در جامعه و با افرادی که با این مسائل در ارتباط هستند، بتوانند به راحتی به سوالات و شبهات آن‌ها پاسخ دهند.

 

وی در ادامه افزود: دین مقدس اسلام به حلال بودن روابط اقتصادی و دوری از حرام تأکید فراوان داشته و مسلمانان را از هرگونه معامله حرام اعم از ربا به شدت منع کرده و امروز نقش حوزه‌های علمیه و طلاب در این باره برجسته بوده و وظیفه سنگینی در این خصوص برعهده دارد.

 

حجت الاسلام صمد ایمانی ملکی در ادامه این دیدار به برگزاری این دوره در استان قزوین اشاره و بیان کرد: این دوره‌ها به مدت 40 ساعت بوده و اهداف این دوره آموزشی در رابطه با ربا و انواع تطبیق آن در معاملات بانکی و آشنا کردن طلاب با ماهیت قراردادهای بانکی و الزامات شرعی و نحوه اجرای صحیح آن‌ها است.

 

این استاد حوزوی با اشاره به روش آموزشی این کلاس ها، عنوان داشت: این دوره‌های آموزشی به روش تعلیمی و مشارکتی و به صورت پرسش و پاسخ بوده و در آزمون نهایی دوره به صورت کتبی که متشکل از سؤالات تستی و تشریحی است، گواهی پایان دوره صادر می‌شود.

 

وی در ادامه یادآور شد: با توجه به تأثیرگذاری طلاب در اقشار مختلف مردم و آشنایی روحانیان و طلاب حوزه‌های علمیه با مقررات امور بانکی، کارکرد اجرایی و عملکرد بانک‌ها، این دوره‌ها بسیار ضروری و با اهمیت است.

 

آشنایی طلاب، اساتید و مدیران مدارس علمیه قزوین با عملیات اجرایی بانک‌ها

وی در ادامه با بیان اینکه در این دوره‌هایی که برگزار می‌شود، طلاب و روحانیان با عملیات اجرایی بانک‌ها آشنایی کاملی پیدا می‌کنند، افزود: خوشبختانه حوزه علمیه قزوین از حوزه‌هایی است که دارای ظرفیت بالایی بوده و می‌تواند در این بخش فرهنگ سازی نموده و مردم را با تسهیلات بانکی بیشتر آشنا کند.

 

این کارشناس دینی به آموزش‌هایی در این بخش اشاره و بیان کرد: متأسفانه آموزش‌هایی که در نظام بانکی داده می‌شود، خیلی مؤثر نبوده و دارای نقص است که باید آن‌ها برطرف شود.

 

وی در پایان به نظارت از سوی این مؤسسه در بانک‌ها پرداخت و گفت: این مؤسسه در حیطه فعالیت‌ها و سیاست‌های خود توانسته در بانک‌ها آموزش‌های تکمیلی را در رابطه با ماهیت قراردادها و تسهیلات بانکی طبق قانون و شرع اسلام بیان کند./955/202/ب1

ارسال نظرات