۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۳۲۰۷۰۹
استاد حوزه علمیه قم:

محب اهل‌بیت با اولیای خداوند محشور می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم پرورش و رشد متقابل تولی و تبری را عامل کمال دین انسان شمرد و گفت: اگر انسان تولی و تبری را با هم پرورش ندهد و بالا نیاورد دینش کامل نمی‌شود، کسی که محبت اهل‌بیت(ع) و بغض دشمنان آنان را در دل داشته باشد با رسول خدا و امیرمؤمنان و اولیای خداوند محشور می شود.
حجت الاسلام حسن برزگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام حسن برزگر، استاد حوزه علمیه قم ظهر امروز در مسجد زینبیه با اشاره به مبحث مهم اعتقادی تولی و تبری، گفت: اگر در روایات و فروع دین تامل کنیم یک بحثی در اصول اعتقادی به نام تولی و تبری وجود دارد که به منزله دو کفه ترازو هستند از این رو اگر کسی بخواهد راه بندگی خداوند را طی کند باید این دو کفه ترازو را که همان دوست داشتن اهل بیت و بیزاری جستن از دشمنان آنان است با هم جمع کرده و بالا ببرد.

 

وی در ادامه پاکی درون را شرط تولی و تبری دانست و افزود: انسان باید وجود خودش را از تمام رذائل و آلودگی‌ها پاک کند تا بتواند پس از آن به تزکیه نفس بپردازد.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: در زیارت عاشورا ابتدا در حدود صد مرتبه بر دشمنان حسین بن علی لعن فرستاده می‌شود، آنگاه که دل از آلودگی‌ها پاک شد انسان اجازه پیدا می‌کند که بر امام حسین(ع) سلام و درود بفرستد.

 

کسی که محبت اهل‌بیت را در دل داشته باشد با اولیای خداوند محشور می‌شود

این کارشناس مذهبی پرورش و رشد متقابل تولی و تبری را عامل کمال دین انسان شمرد و ابراز کرد: اگر انسان تولی و تبری را با هم پرورش ندهد و بالا نیاورد دینش کامل نمی‌شود کسی که محبت اهل‌بیت(ع) و بغض دشمنان آنان را در دل داشته باشد با رسول خدا و امیرمومنان و اولیای خداوند محشور می شود.

 

حجت الاسلام برزگر با اشاره به فایده مهم محبت باطنی به اهل‌بیت(ع) در اکمال دین، تصریح کرد: دین و پایه های آن بر روی دو ستون محبت و بغض استوار است اگر این دو ستون نباشد دین بنا نمی‌شود اگر این دو عنصر متقابل با هم وجود داشته باشند امور اصلی و فرعی دین را هم می‌توان بر آن سوار کرد.

 

این استاد حوزوی با اشاره به فرمایش امام محمدباقر(ع) به ابوحمزه ثمالی بغض دشمنان اهل‌بیت(ع) را از سوی مؤمنان دارای ثواب‌های بی‌شمار دانست و ابراز کرد: امام محمدباقر(ع) به ابوحمزه ثمالی فرمودند لعن بر طاغوت ثواب‌های بی‌شماری دارد.

 

وی در ادامه اضافه کرد: امام‌صادق(ع) هم در تأیید فرمایش پدر بزرگوارشان در پیغامی به ابوحمزه فرمودند خداوند وسعت دهنده و کریم است به جز این عالم، عالم دیگری هم دارد که موجوداتش هیچ تکلیفی ندارند فقط مهمترین کارشان لعن و نفرین بر دشمنان اهل بیت است.

 

 مؤمن وظیفه دارد بغض درونی خود را نسبت به دشمنان اهل بیت بر زبان جاری کند

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه کسی که یک لعن بر جبت و طاغوت بفرستد هیچ گناهی برای او باقی نمی‌ماند افزود: از این جهت انسان مومن وظیفه دارد بغض درونی خود را نسبت به دشمنان اهل بیت بر زبان جاری کند.

 

وی ابراز کرد: امام صادق(ع) از قول خداوند می‌فرمایند به جانم سوگند که اگر شخصی سر سوزن محبت ابوبکر و عمر را در دل داشته باشد ولو اینکه آن شخص جبرائیل و میکائیل دو فرشته مقرب خداوند باشند من خدا این دو فرشته را با صورت در آتش جهنم می‌افکنم.

 

حجت الاسلام برزگر با اشاره به دو شرط مهم ورود به بهشت عنوان کرد: هشتمین در بهشت که برای مسلمانان تمام عالم است شرط ورودش دو چیز است نخست محبت امیرمومنان و دوم بغض دشمنان علی و آل علی است.

 

این استاد حوزه علمیه قم تفسیرتمام تبری و بیزاری نسبت به دشمنان اهل بیت را از ناحیه حضرت زهرا(س)دانست و تصریح کرد:حضرت فاطمه(س) با جانفشانی خود و حضور در صحنه دست دشمنان دین و قرآن را برای مسلمانان رو کرد و آنان را رسوا کرد.

 

وی در پایان گفت: باید تلاش کنیم زوایای مختلف و پنهان زندگی حضرت زهرا(س) را بیان کنیم تا افکار عمومی به خوبی بتواند ابعاد متفاوت شخصیت آن بانوی بزرگوار را تحلیل کرده و تمام زندگی آن حضرت الگویی شاخص برای محبان و شیعیان قرار گیرد./873/202/ب2

ارسال نظرات