۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۳۲۱۰۳۵
همزمان با ایام فاطمیه؛

اجتماع بزرگ هیئات مذهبی شهرستان آمل برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با اشاره به این که اجتماع بزرگ هیئات مذهبی شهرستان آمل برگزار می شود، گفت: این مراسم در روز جمعه بیست و یکم اسفند و از ساعت 15 عصر با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دشتی در آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) صورت می گیرد.
سوگواره ياس نبوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل شب گذشته در جمع مدیران اجرایی امام زادگان و بقاع متبرکه آمل اظهارداشت: ایام سوگواری حضرت فاطمه الزهرا(س) را داریم که ضرورت دارد برنامه های شایسته ای در این راستا برگزار شود.


وی تصریح کرد: سوگواره یاس نبوی به عنوان ویژه برنامه سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص شهرستان آمل نیز برگزار می شود که باید برنامه ریزی ارزنده ای برای اجرای باشکوه برنامه های عزاداری صورت گیرد.


حجت الاسلام علیخانی با بیان این که نیاز است در برنامه های سوگواری ایام فاطمیه به امر معنویت و بصیرت افزایی توجه ویژه ای صورت گیرد، بیان داشت: باید از فرصت ها و ایام معنوی ارزشمندی که داریم به بهترین نحو ممکن و در مسیر ترویج اندیشه های ناب دینی و اسلام ناب محمدی بهره گیری کنیم.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با اشاره به این که اجتماع بزرگ هیئات مذهبی شهرستان آمل برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این مراسم در روز جمعه بیست و یکم اسفند و از ساعت 15 عصر با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دشتی در آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) و با همکاری اداره اوقاف و امورخیریه، شورای اسلامی شهر، اداره تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی آمل صورت می گیرد.


وی تصریح کرد: امام زادگان ظرفیت ارزنده ای در راستای ترویج معارف دینی و علوی و سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) هستند که ضرورت امام زادگان و بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی تبدیل شود.


حجت الاسلام علیخانی افزود: سوگواره یاس نبوی فرصت خوبی است تا بتوانیم سیره نورانی و روش زندگانی حضرت فاطمه الزهرا(س) را در میان آحاد مردم و نسل جوان جامعه ترویج دهیم.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با بیان این که ترویج فضایل و سیره نورانی حضرت فاطمه الزهرا(س) امری مهم و اساسی است، گفت: بهره گیری از سیره و روش زندگانی اهل بیت معصومین(ع) عاملی ارزنده در راستای سعادت و رستگاری انسان است که برکات و دستاوردهای ارزشمندی دارد.


وی خاطرنشان کرد: دشمنان همواره به دنبال تحقق اهداف خود بوده و با جنگ نرم خواستار تضعیف دین محوری در جامعه اسلامی هستند که باید از فرصت ها و ظرفیت های موجود در مسیر گسترش فرهنگ اسلامی گام های والایی برداریم.


حجت الاسلام علیخانی در پایان با اشاره به اینکه احیای حق و حقوق موقوفات از سوی اوقاف و مردم یکی وظیفه شرعی و قانونی است، افزود: همه باید در راستای زنده نگه داشتن نیت واقف تلاش کنیم./1314/202/ب3

ارسال نظرات