۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۳۲۱۱۴۲
استاد حوزه علمیه قم:

محبت حضرت فاطمه عامل نجات انسان است/ استغاثه به حضرت زهرا بزرگ‌ترین رزق‌ معنوی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم محبت و دوست داشتن باطنی حضرت فاطمه(س) را فریادرس انسان در عوالم پس از مرگ دانست و گفت: در روایات آمده است که دوست داشتن و محبت حضرت فاطمه(س) در صد جا به فریاد انسان می رسد که راحت ترین آنها هنگام جان دادن، قبر و برزخ و قیامت و پل صراط است.
حجت الاسلام حسن برزگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام حسن برزگر، استاد حوزه علمیه قم ظهر امروز در مسجد زینبیه با اشاره به مقام شاخص حضرت زهرا(س)، گفت: در رابطه با وجود حضرت زهرا(س) یک پیچیدگی خاصی وجود دارد، از این رو اسرار بسیار مهمی از آن بزرگوار مخفی مانده است که مطابق روال منطقی قرار نیست انسان‌های عادی به این اسرار دست پیدا کنند و به صورت سطحی با آن برخورد کنند.

 

وی معرفت پیدا کردن به وجود حضرت زهرا(س) را مشروط به تفکر و تأمل عمیق در روایات وارده از معصومین دانست و اظهار کرد: سخن گفتن از حضرت زهرا(س) و فضائل آن بانوی بزرگوار بسیار مشکل و غامض است تنها با مراجعه به روایات معصومین است که می‌توان به گوشه‌ای از شخصیت والای این بزرگوار دست یافت.

 

دعاهای حضرت فاطمه سرشار از مضامین بلند عرفانی و دینی است

این استاد حوزوی با اشاره به دعاها و نمازهای منتسب به حضرت زهرا(س)، افزود: دعاهای آن حضرت سرشار از مضامین بلند عرفانی و دینی است برای آن حضرت در حدود 18 نماز به جهت استغاثه در ادعیه ذکر شده است که سرشار از خیرات و برکات معنوی برای کمال انسان است.

 

حجت الاسلام برزگر تصریح کرد: در روایات وارد شده است که امام عصر با خواندن نمازهای هیجده‌گانه به جهت رفع حوائج مومنان به آن بانوی بزرگوار استغاثه می کردند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فرمایش امام صادق القاب آن حضرت را در حدود صد وسی پنج لقب شمرد و ابراز کرد: مهمترین القاب حضرت درة التوحید، تفاحة الفردوس، برزخ النبوة و الامامة، ام ابیها، ام الائمه و ام المؤمنین است.

 

وی در ادامه اضافه کرد: برای آن بانوی بزرگوار القاب دیگری هم وجود دارد که از جانب خداوند متعال برگزیده شده است همچون فاطمه، زهرا، راضیه، مرضیه، مبارکه و محدثه که خداوند فقط با این لقب‌ها از حضرت اسم می‌برد.

 

همه اسرار حضرت زهرا مخفی و پنهان است

این کارشناس دینی با بیان اینکه خداوند همواره از فاطمه با عزت و تشریفاتی تمام و بی‌نظیر نام می‌برد، افزود: خداوند پیش از خلقت همه عالم، فاطمه را خلق کرده بود و از جانب خداوند مقدر است که قبر آن حضرت پنهان بماند، این پنهان ماندن نشانه این است که همه اسرار حضرت زهرا مخفی و پنهان است و خداوند نمی‌خواهد که این اسرار آشکار شود.

 

 استاد حوزه علمیه قم استغاثه به حضرت زهرا را یک بزرگ‌ترین رزق‌های معنوی دانست و خاطر نشان کرد: اهل بیت با آن مقام علمی و عملی خود به طور مداوم استغاثه به آن بزرگوار داشتند و خود را بی‌نیاز از ایشان نمی‌دیدند از این رو برای ما که در ظلمت محض و گمراهی به سر می‌بریم و در بسیاری از امور بیراهه می‌رویم لازم است با ذکر تسبیح حضرت زهرا(س) خود را در حرز آن بانو قرار دهیم تا از آسیب ها محفوظ بمانیم.

 

وی محبت و دوست داشتن باطنی این بانوی بزرگوار را فریادرس انسان در عوالم پس از مرگ دانست و تصریح کرد: در روایات آمده است که دوست داشتن و محبت حضرت فاطمه در صد جا به فریاد انسان می رسد که راحت ترین آنها هنگام جان دادن، قبر و برزخ و قیامت و پل صراط است.

 

حجت الاسلام برزگر در ادامه اضافه کرد: خداوند متعال در نهاد انسان چیزی مانند سلامتی قرار داد، انسان وقتی بیمار می‌شود می‌فهمد که باید به معالجه خود بپردازد، از این رو تا سلامتی نباشد بیماری درک نمی‌شود خداوند در وجود انسان مؤمن یک محبتی از حضرت زهرا قرار داده است تا مومن گناه و معصیت می‌کند و به بیراهه می‌رود به یکباره دلش زیر و رو می‌شود و به خاطر محبتی که در قلبش وجود دارد رو به سوی خداوند می آورد و از کرده خود پشیمان می‌شود.

 

وی در پایان محبت خالصانه نسبت به مقام شامخ حضرت زهرا(س) را از وظایف دینی محبان و شیعیان آن حضرت دانست و تأکید کرد: انسان مؤمن باید به طور مداوم محبت حضرت زهرا(س) را در درون خود پرورش دهد و همواره این محبت را در دلش زنده نگه دارد، هر روز نمازهای هیجده گانه آن حضرت را بجا آورد و با گفتن تسبیح آن حضرت به آن بزرگوار استغاثه کند، چرا که در هیچ ذکری مانند تسبیح حضرت زهرا(س) خداوند عبادت نشده است./873/202/ب2

ارسال نظرات