۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۳۲۱۳۵۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز خبر داد؛

برگزاری ۶۰۰ محفل انس با قرآن کریم از سوی دارالقرآن تبلیغات اسلامی البرز

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی، از برگزاری ۶۰۰ محفل انس با قرآن کریم توسط دارالقرآن تبلیغات اسلامی البرز در سال ۹۴ خبر داد.
حجت‌الاسلام سيد عباس مسعودي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی، مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز،از برگزاری 600 محفل انس با قرآن کریم توسط دارالقرآن تبلیغات اسلامی البرزدر سال 94 خبر داد.

 

وی ادامه داد: دارالقرآن تبلیغات اسلامی البرز در راستای توسعه فعالیت های قرآنی و مفاهیم ارزشمند آن در سطح استان البرز این محافل انس با قرآن کریم را با همکاری موسسات قرآنی و هیئت امنای مساجد و حسینیه ها برگزار می‌کند.

 

مسعودی، توسعه فرهنگ قرآن و مفاهیم ارزشمند آن را یکی از راه کاری های مهم توسعه فرهنگ اسلام و اهل بیت علیهم السلام در جامعه برشمرد و یادآور شد: در این راستا نباید از هیچ کوششی فروگذار باشیم.

 

این مسئول فرهنگی، یکی از راهکارهای مهم تشکیل یکی حکومت اسلامی را نهادینه کردن فرهنگ قرآن و اهل بیت علیهم السلام برشمرد و گفت: در طول دورن ها با تشکیل حکومت های مختلف قرآن به وسیله مردان صالح روزگار حفظ شده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز، یادآور شد: همچنانکه خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است؛انا نزلنا الذکر و انا له لحافظون قطعا ما قرآن را نازل کردیم و خود نگهبان آن هستیم به همین منظور مشیت خداوند در طول زمان بر تشکیل حکومت های عادلانه ای بوده است که قرآن و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام معیار های اصلی تشکیل آن حکومت ها هستند.

 

این فعال فرهنگی، توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی را در سطح جامعه و خانوادها را  یکی از راهکار های اصلی کاهش آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت:سازمان تبلیغات اسلامی البرز با برگزاری محافل انس با قرآن کریم، کلاس های روخوانی و روانخوانی،صدور گواهی نامه ویژه قرآن آموزان و برگزاری دوره های آموزشی ویژه مسئولین موسسات قرآنی نقش اثر گذاری را در توسعه این فرهنگ در سطح استان البرز ایفاء کرده است.

 

این دلسوز فرهنگی در البرز، گفت: مسئولان اجرایی باید با همکاری دستگاه فرهنگی زمینه توسعه هرچه بیشتر فرهنگ اصیل قرآن و مفاهیم ارزشمند آن را در جامعه اسلامی فراهم کنند.

 

مسعودی، در پایان خطاب به خانواده ها گفت: نباید قرآن کریم به‌عنوان یک کتاب زینتی در درون خانواده ها باشد بلکه باید فرهنگ قرائت قرآن را در سطح خانواده ها نهادینه کنیم چراکه بهترین راه و روش زندگی در قرآن، این کتاب الهی نهفته است.

 

ایشان در پایان افزودند:برگزاری این محافل انس با قرآن کریم در سطح استان البرز با استقبال خوب اقشار مختلف جامعه روبه رو شده است و به همین منظور جوانان و نوجوانان زیادی با برگزاری این محافل جذب موسسات قرآنی البرز شده اند./1325/د102/ی

 

منبع: روابط عمومی تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات