۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۳۲۲۶۱۹
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

روحانیت با داشتن روحیه انقلابی نظام و انقلاب را بیمه می کند/ ضرورت استفاده بهینه از شبکه اجتماعی روحانیت

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که روحانیت در صیانت و حفظ انقلاب از توطئه ها می تواند نقش مهمی داشته باشد، گفت: اگر روحانیت با همان روحیه انقلابی در صحنه باشد و وظیفه خود را انجام دهد انقلاب و نظام بیمه خواهد شد و راه تعالی و تکامل را خواهد پیمود.
آيت الله رجبي

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب نسبت به تضعیف تفکر انقلابی در حوزه علمیه گفت: تحلیل واقع گرایانه رخداد انقلاب اسلامی از آغاز نهضت امام تا پیروزی انقلاب و همچنین تحلیل استقرار نظام جمهوری اسلامی نشان می دهد که یکی از عوامل محوری در رخداد انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بوده حضورروحانیت به رهبر حضرت امام به شمار می رود.

 

وی افزود: در جریان 15 خرداد و دستگیری امام، شاگردان حضرت امام بودند که در کنار ایشان و به پیروی از حضرت امام پیام نهضت را به اقصی نقاط کشور رساندند و اجازه ندادند که نهضت اسلامی به خاموشی بگراید بلکه بر شکوفاتر شدن و تقویت آن همت گماشتند.


قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که شاگردان حضرت امام، علما و طلاب توده مردم را که به روحانیت و مرجعیت اعتقاد کامل داشتند در صحنه نگه داشتند، اظهار داشت: روحانیت هر روز بر تعداد و رشد مردم افزود تا در جریان سال 57 ملت توانست که نظام مستبد و مستعمره شاهنشاهی را برکنار و نظام جمهوری اسلامی را مستقر کند.


وی ادامه داد: نقش روحاینت در پیدایش نظام جمهوری اسلامی و رخداد انقلاب نقشی بی بدیل است، اگر این جایگاه و نقش مهم را در نظر بگیریم قطعا در تداوم انقلاب می تواند همان نقشی که در پیدایش انقلاب داشت را نیز داشته باشد.


حجت الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این که روحانیت در صیانت و حفظ انقلاب از توطئه ها می تواند نقش مهمی داشته باشد، ابراز داشت: اگر روحانیت با همان روحیه انقلابی در صحنه باشد و وظیفه خود را انجام دهد انقلاب و نظام بیمه خواهد شد و راه تعالی و تکامل را خواهد پیمود.


وی عنوان کرد: اگر خدایی نکرده روحیه انقلابی از روحانیت گرفته و این روحیه در جامعه کمرنگ شود به یقین آسیب جدی به نظام جمهوری اسلامی وارد می شود و تمامی فداکاری هایی که صورت گرفته آسیب دیده و مشکلات جدی پدید خواهد آمد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: روحانیت اعتماد مردم را به همراه دارد و بر اساس تعالیم اهل بیت(ع) و قرآن مجید بیشترین اثرگذاری را بر جامعه دارد، با انقلابی بودن و انقلابی نبودن روحانیت سرنوشت تغییر خواهد کرد.


وی اضافه کرد: اگر می خواهیم انقلاب اسلامی باقی بماند باید از شبکه اجتماعی روحانیت استفاده بهینه شود، این شبکه اجتماعی باید بر اساس همان روحیه انقلابی که از آغاز نهضت تا کنون داشته باقی بماند./1323/ت302/ج1

ارسال نظرات