۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۳۲۲۶۳۴
حجت الاسلام فرحزاد مطرح کرد؛

گره گشایی از کار محرومان مصداق انتظار فرج است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که عید واقعی امت بشری زمانی است که بساط شر و بدی از روی زمین برچیده شود، گفت: اگر می خواهیم که گره تمامی مشکلات باز شود باید به نیابت از امام زمان(عج) در محل زندگی خود و در میان نزدیکان و صاحبان رحم که نیکی به آنها واجب است، گره گشایی کنیم.
حجت الاسلام فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه قم، بعد از ظهر امروز در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به این که عید واقعی امت بشری زمانی است که بساط شر و بدی از روی زمین برچیده شود، گفت: نوروز واقعی امت اسلامی طلوع فرج است.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) مبنی بر این که نوروز برای ما و برای شیعیان ما عید است، تصریح کرد: امام صادق(ع) در ادامه می فرمایند« به این علت نوروز عید ما و عید شیعیان ماست که ما در نوروز مانند شیعیان خود منتظر فرج قائم هستیم و قائم آل محمد در زمانی مانند نوروز ظهور و فرج خواهد کرد».


استاد حوزه علمیه قم با بیان این که عید برای انسان روزی است که در آن گناه و مشکل وجود نداشته باشد، ادامه داد: بر همین اساس برای ما زمانی نوروز به یک عید واقعی تبدیل می شود که در آن فرج اتفاق بیفتد زیرا تنها با فرج است که تمام گره ها گشوده می شود و تمام موجودات عالم می توانند طعم عدالت و آزادی را بچشند.


حجت الاسلام فرحزاد افزود: بهترین کارها انتظار فرج است؛ بنابراین بهتر است در ایام نوروز با شاد کردن دل کسانی که منتظر واقعی امام زمان(عج) یعنی محرومان و نیازمندان بسترهای فرج و ظهور را فراهم کنیم تا به این ترتیب عید نوروز به عید واقعی ما تبدیل شود.


وی اظهار کرد: باید در تمامی ایام منتظر باشیم و مانند یک منتظر فرج رفتار کنیم و توجه به این نکته جدی است که منتظر فرج هرگز با اعمال و رفتار خود قلب سایر انسان ها را نمی شکند.


استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: اگر می خواهیم که گره تمامی مشکلات باز شود باید به نیابت از امام زمان(عج) در محل زندگی خود و در میان نزدیکان و صاحبان رحم که نیکی به آنها واجب است گره گشایی کنیم زیرا تنها خوبی و گره گشایی از کار محرومان است که می تواند فرج را نزدیک کند؛ بنابراین برای این که بتوانیم عید را به تمامی انسان ها در بهار طبیعت هدیه کنیم بهتر است ما هم از طبیعت درس گرفته و مردم خوبی و نیکی کنیم تا بهار فرج امام زمان(عج) نزدیک شود و شاهد تحقق وعده های قرآنی خداوند در بهار فرج باشیم./968/پ203/س

ارسال نظرات