۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۳۲۲۶۳۶
استاد حوزه علمیه:

تربیت فرزندان حامی ولایت مهم ترین دستاورد حضرت ام البنین برای اسلام است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علیمه قم با اشاره به این تربیت فرزندان حامی ولایت مهم ترین دستاورد حضرت ام البنین(ع) برای اسلام است، گفت: تاریخ به خوبی گواه این موضوع است و کربلا صحنه حماسی آفرینی ها فرزندان حضرت ام البنین(ع) در دفاع از ولایت است.
يا امِ البنين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام دادسرشت بعد از ظهر امروز در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به این تربیت فرزندان حامی ولایت مهم ترین دستاورد حضرت ام البنین(ع) برای اسلام است، گفت: تاریخ به خوبی گواه این موضوع است و کربلا صحنه حماسی آفرینی ها فرزندان حضرت ام البنین(ع) در دفاع از ولایت است.


وی افزود: در کربلا زمانی که پسر مرجانه و شمر به احترام حضرت ام البنین(ع) برای فرزندان ایشان و قمر بنی هاشم حضرت عباس (ع) امان نامه آوردند، حضرت عباس (ع) در پاسخ به آنها و در حمایت از امام حسین(ع) فرمودند که «این امان نامه را بیرون بیندازید زیرا امان نامه خدا بهتر از امان نامه پسر مرجانه است» و هرگز حاضر نشدند در مقابل قدرت زیاد دشمنان تسلیم شده و امام زمان خود را تنها بگذارند.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: ادب حضرت عباس(ع) و برادرنشان در برابر امام حسین(ع) به دلیل تربیت درست و ولایی که داشتند بود و اگر تربیت حضرت ام البنین(ع) و حضرت علی(ع) نبود ما شاهد چنین جان فشانی هایی در کربلا نبودیم.


حجت الاسلام دادسرشت ادامه داد: حضرت عباس(ع) به پسر مرجانه وقتی گفت ما برای شما امان نامه آوردیم فرمودند «خاک بر دهان تو باد که به مقابله با امام خود پرداختی و در مصاف حق و باطل، باطل را انتخاب کردی» و ایشان هرگز حاضر نشدند به خاطر دنیا امام خود را تنها بگذارند و این نشانه عبودیت ایشان در برابر حضرت حق است.


وی افزود: مادران امروزی هم باید مانند حضرت ام البنین(ع) در دنیای امروز که دشمن با سلاح تزویر و ریا به جنگ با حق رفته و به دنبال دو قطبی کردن جامعه است نه تنها خود حامی ولایت باشند بلکه فرزندان ولایتمداری هم تربیت کنند که هرگز مرعوب وسوسه دشمنان نشده و با تمام وجود برای جانبازی در راه ولایت آماده باشند.


استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: دوام ولایت و نظام ولایی نیازمند تربیت مادرانی مانند حضرت ام البنین(ع) است و اگر مادران مانند حضرت ام البنین(ع) فرزندان خود را تربیت نکنند از اسلام و ولایت در اثر تزویر و توطئه دشمنان چیزی باقی نخواهد ماند./968/202/ب2

ارسال نظرات