۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۳۲۳۳۴۴
رییس اداره پاسخگویی و خدمات فرهنگی حرم حضرت معصومه خبر داد؛

برگزاری 300 مراسم عقد همزمان با ایام عید نوروز در آستان مقدس حضرت معصومه

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره پاسخگویی و خدمات فرهنگی آستان حضرت معصومه(س) با بیان این که همزمان با ایام عید 300 مراسم عقد و ازدواج در آستان حضرت معصومه(س) برگزار شد, گفت: 22 هزار کودک در برنامه های شاد معارفی آستان به همراه خانواده های خود حضور داشتند.
حرم حضرت معصومه

حجت‌الاسلام علی فتح‌الله زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این‌که در ایام تعطیلات عید آستان حضرت معصومه(س) خدمات فرهنگی و معارفی زیادی را به زائران و مجاوران ارائه کرد، گفت: هم‌زمان با تعطیلات نوروز 300 مراسم عقد در آستان حضرت معصومه(س) برگزار شد.


رییس اداره پاسخگویی و خدمات فرهنگی آستان حضرت معصومه(س) همچنین با اعلام این‌که در ایام تعطیلات نوروزی به ‌صورت تخصصی علاقه‌مندان و زائران در زمینه حفظ قرآن کریم خدمات مشاوره‌ای دریافت می‌کردند، اظهار کرد: در این ایام برای 300 نفر به ‌صورت تخصصی مشاوره حفظ کلام وحی انجام شد.


وی با تأکید بر این‌که تورهای حرم شناسی 2 هزار و سیصد نفر زائر را در ایام تعطیلات عید مورد پوشش قرار دادند، گفت: در این تورها افراد به ‌صورت گروهی با ابعاد مختلف حرم و مدفونین و معماری حرم گرفته و برخی از کرامات حضرت معصومه(س) آشنا شدند.

 

حجت‌الاسلام فتح‌الله زاده از اجرای 13 برنامه شخصیت شناسی حضرت معصومه(س) در نوروز خبر داد و گفت: در این برنامه 410 نفر با حضور در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر حضرت معصومه(س) به‌صورت تخصصی باشخصیت و سیره حضرت معصومه(س) آشنا شدند.


وی به تصحیح قرائت نماز بیش از 700 نفر در ایام عید اشاره کرد و افزود: اساتید قرائت و تجوید با حضور در حرم مطهر در دو بخش خواهران و برادران آموزش‌های لازم را به افراد و متقاضیان ارائه کردند.

 

رییس اداره پاسخگویی و خدمات فرهنگی آستان حضرت معصومه(س) یکی از حوزه‌های پرطرفدار زیرمجموعه اداره پاسخگویی و خدمات فرهنگی را حوزه کودک و نوجوان دانست و افزود: امسال فقط در صحن فاطمی 22 هزار کودک و نوجوان در برنامه‌های شاد قرآن و معارفی که در کنار نمایشگاه فاطمی اجرا می‌شد، حضور داشتند.


حجت‌الاسلام فتح‌الله زاده ادامه داد: اضافه بر این جنگ شکوفه‌های بهشتی در صحن جوادالائمه نیز میزبان 3 هزار و 200 کودک و نوجوان پسر در رواق کودک آستان مقدس قم بود.


وی افزود: مهد کریمه هم در تعطیلات نوروز مسؤولیت نگهداری از 75 شیرخوار و 70 خردسال را بر عهده داشت تا مادرانی که خدمت افتخاری خود را در حرم مطهر انجام می‌دهند بتوانند با خیالی آسوده در خدمت زائران بانوی کرامت باشند.


رییس اداره پاسخگویی و خدمات فرهنگی آستان حضرت معصومه(س) از اجرای 23 حلقه معرفت در ایام عید خبر داد و گفت: باهدف ترویج سبک زندگی اسلامی سه هزار 500 نفر در این حلقه‌ها شرکت کردند./968/302/ب2

ارسال نظرات