۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۳۲۳۸۱۵

همایش « اسوه‎های صبر و مقاومت» در زاهدان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در همایش « اسوه‌های صبر و مقاومت» که امروز در زاهدان برگزار شد، گفت: زنان در دوران دفاع مقدس، با الگوبرداری از زنان بزرگ اسلام و پیروی از مکتب فاطمی، نقش بسیار تأثیرگذاری ایفا کردند.
سردار معروفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، همایش «اسوه‌های صبر و مقاومت» صبح امروز در با حضور جمعی از مسؤولان سپاه پاسداران استان و مادران، خواهران و همسران شهدا در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی زاهدان برگزار شد.


سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان در این همایش، بیان کرد: شهدا زیرک‌ترین افراد بودند، چون سعادت ابدی را بر زندگی دو روزه دنیا ترجیح دادند و با ایثار جان و مال خود، از مرزهای کشور دفاع کرده و خود را جاودانه ساختند.


فرمانده سپاه سلمان استان افزود: شهدا مدیون هیچ احدی نیستند اما ما باقی‌ماندگان، بخاطر همه امنیت، آرامش، آبادانی و اقتداری که بحمدالله از آن برخوردار هستیم، تا همیشه مدیون خون پاک شهدا هستیم.


وی با اشاره به نقش مادران و همسران شهدا در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: زنان علاوه بر آنکه خودشان نیز در جبهه‌ها حضور فیزیکی داشتند و نقش‌آفرینی کردند، در پشت جبهه هم نقش معنوی بزرگ و بسیار ارزشمندی داشتند.


سردار معروفی عنوان کرد: شهدای متأهل در دفاع مقدس، اکثرا جوان بودند و ابتدای تشکیل زندگیشان بود، بنابراین جدا شدن مرد از همسرش آن هم در دوران جنگ که هیچ امیدی به بازگشت آن نبود، کار کوچکی نیست و این ایثار همسران شهدا بسیار ارزشمند است.

 

وی در خاتمه بیان کرد: اگر امروز با اقتدار روی پای خودمان ایستاده‌ایم و در دنیا شرف و آبرو داریم، بواسطه ایثارگری‌های شهدا و مادران و همسران شهدا است و نباید هیچگاه این نقش را نادیده گرفت./831/203/ب2

ارسال نظرات