۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۳۲۴۰۷۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر:

حرکت علمی امام محمد باقر جرقه های حوزه‌های علمیه را به وجود آورد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: حرکت علمی امام محمد باقر (ع) جرقه های حوزه های علمیه را به وجود آورد.
عبدالرضا سروستاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب و ولادت امام محمد باقر(ع) گفت: اول ماه رجب مصادف با ولادت پنجمین کوکب درخشان آسمان ولایت و امامت، امام محمد باقر (ع) است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: امام پنجم شخصیتی بودند که از جهات مختلف دارای ویژگی های منحصر به فرد بود و خدمات طلایی به جهان اسلام ارائه دادند.

 

وی اظهار داشت: یکی از ویژگی های ایشان حرکت علمی بود که با درایت و دوراندیشی حرکتی را اغاز کردند که تا جهان پابرجاست این حرکت ارزشمند برای مسلمانان و به ویژه دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) چشمه جوشان و نهر گوارایی است که انسان ها می تواننند از آن خود را سیراب سازند.

 

حجت‌الاسلام سروستانی تاکید کرد: امام محمد باقر (ع) حرکت علمی خود را با محوریت تربیت شاگردان ارزشمندی آغاز کرد و جرقه های حوزه های علمیه را به وجود اورد که اینک جهان اسلام از اون حرکت بهره مند می شود که در ادامه ان فرزندش ان را به جایگاه وسیعتری هدایت کردند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: امام محمد باقر (ع) با زکاوت و تیزهوشی که دارا بودند مصداق آیه 125 سوره مبارکه النحل آیه ادعُ إِلىٰ سَبیلِ رَبِّکَ بِالحِکمَةِ وَالمَوعِظَةِ الحَسَنَةِ ۖ وَجادِلهُم بِالَّتی هِیَ أَحسَنُ به شمار می آیند.

 

وی با اشاره به جایگاه رفیع آن امام اظهار داشت: ایشان هم به بیان احکام نورانی اسلام می پرداختند و هم با موعظه زمینه هدایت مردم را فراهم می کردند.

 

حجت‌الاسلام سروستانی به روشنگری های آن حضرت اشاره و اضافه کرد: ایشان در مقابل شبهاتی که منحرفین به وجود می اوردند با تسلط کامل پاسخگو بودند و انها را از مسیر جهالت و گمراهی نجات می دادند./833/203/ب3

ارسال نظرات