۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۳۲۴۷۱۰
آیت الله علما:

اجازه ندهیم دوران دفاع مقدس و رشادت‌های شهدا فراموش شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما گفت: دیدار با خانواده معظم شهدا سبب زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و دفاع مقدس است و نباید اجازه داد ایام جنگ تحمیلی و رشادت و ایثار شهدا به فراموشی سپرده شود.
ديدار با خانواده شهدا آيت الله علما 90

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش شامگاه سه شنبه با خانواده شهید مراد دوستی چقاکبودی از شهدای ارتشی دوران دفاع مقدس دیدار کرد.


آیت الله علما ابراز داشت: مجاهدت شهدا عامل برتری ایران اسلامی در مقابل ابرقدرت های دنیا بود و سرافرازی و برتری جمهوری اسلامی ایران در مقابل ابرقدرت های جهان را رقم زد.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه تصریح کرد: جایگاه و مرتبه شهدا در نزد خدا بسیار والا بوده و مزد آن ها قابل شمارش نیست، آن ها برای سرافرازی کشور و حفظ آرمان های انقلاب قیام کردند و پاداش از جان گذشتگی آن ها نزد خداوند متعال محفوظ است.


امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: ایستادگی و ایثار شهدا و رزمندگان در دوران دفاع مقدس موجب شد امنیت و اقتدار کشور حفظ شده و گوشه ای از خاک وطن به دست اجانب و بیگانگان نیفتد.


وی بیان داشت: شهدا با هدف خدمت به دین و با نیت الهی قدم به میدان گذاشتند و اکنون حفظ فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل های بعد از مهم ترین وظایف نسل حاضر است زیرا حفظ این ارزش ها موجب تداوم انقلاب و ارزش های اسلامی خواهد شد.


آیت الله علما اظهار داشت: دیدار با خانواده معظم شهدا موجب زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و دفاع مقدس است، نباید اجازه داد ایام جنگ تحمیلی و رشادت و ایثار شهدا به فراموشی سپرده شود.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در پایان گفت: انقلاب اسلامی ایران یادگار شهدای انقلاب و دفاع مقدس است و امید است که این پرچم به دست مبارک امام زمان (عج) سپرده شود.


زندگینامه شهید مراد دوستی چقاکبودی


شهید مراد دوستی چقاکبودی فرزند صحبت اله در اول فروردین ماه سال 1334 در شهرستان کرمانشاه و در خانواده ای زحمتکش پا به عرصه وجود نهاد.


تحصیلات ابتدایی یا ششم قدیم را در دبستان محل تولد سپری نمود و با توجه به علاقمندی و خواست خود پس از مشورت و همفکری با خانواده علیرغم اینکه تنها فرزند ذکور خانواده بود، خدمت در ارتش را برگزید لذا پس از طی آزمون های ورودی و سلامت پزشکی در تاریخ 20 خرداد ماه 1352 از طریق آموزشگاه درجه داری به استخدام ارتش درآمده و پس از طی دوره های رزمی و نظامی در مرکز آموزش درجه داری تهران به درجه گروهبان سومی نایل گردید.


پس از آن دوره تخصصی را سپری و به لشکر 81 زرهی کرمانشاه منتقل و به عنوان اسلحه دار و سپس راننده نفربر شنی دار دسته 2 گروهان 1 گردان 195 تیپ 1 زرهی اسلام آباد غرب به خدمت مشغول گردید.


23 سال از عمر پر برکتش گذشته بود که ندای انقلاب و انقلابیان از کوچه و خیابان به گوش ایشان رسید و بدین ترتیب و با روشنگری ها و هدایت خانواده با آرمان های انقلاب و انقلابیان آشنا شد و همراه با خواهر بزرگتر خویش به فعالیت های انقلابی از قبیل شرکت در تظاهرات و پخش اعلامیه می پرداختند.


پس از پیروزی انقلاب و سپس ایجاد ناآرامی ها و فعالیت های تجزیه طلبانه توسط عناصر و احزاب ضد انقلاب در منطقه کردستان و همچنین شروع جنگ تحمیلی بلافاصله با توجه به علاقمندی به دفاع از کیان اسلامی و ضرورت حضور جوانان در جبهه های نبرد حق علیه باطل، در مناطق عملیاتی حضوری چشمگیر و فعال پیدا نمود.


پس از مدت ها حضور در جبهه های نبرد در مورخه 16 مهر ماه 1362 بر اثر اصابت ترکش خمپاره بعثی از ناحیه دست و پا مجروح و به بیمارستان 520 کرمانشاه اعزام و در تاریخ 17 مهر 1362 در اثر شدت جراحات وارده دعوت حق را لبیک گفت و به فیض عظیم شهادت نایل آمد.


پیکر مطهر این شهید گرانقدر در گلزار شهدای باغ فردوس کرمانشاه آرام گرفت، از این شهید عزیز یک فرزند پسر و دو فرزند دختر به یادگار مانده است./857/202/ب1

ارسال نظرات