۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۳۲۵۴۳۶
دبیر کمیته همکاری‌های آموزش ‌و پرورش و حوزه علمیه خبر داد؛

استفاده از ظرفیت نظام وظیفه طلاب برای تدریس در مدارس کشور

خبرگزاری رسا ـ دبیر کمیته همکاری‌های آموزش ‌و پرورش و حوزه علمیه با بیان این‌که همکاری این دو نهاد برای نخستین بار از تاریخ انقلاب در برنامه سالانه آن‌ها دیده شده است، گفت: در همین راستا با موافقت رهبر معظم انقلاب بخشی از نیاز آموزش ‌و پرورش به روحانیت از طریق سرباز طلبه تأمین خواهد شد.
حجت الاسلام ملکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجتبی ملکی، مشاور وزیر آموزش‌ و پرورش، پیش از ظهر امروز در نخستین کارگروه تخصصی ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌ و پرورش در سال 95 که در مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، اظهار داشت: به گفته مقام معظم رهبری دفتر تبلیغات نماد روشنفکری حوزه علمیه است و این نشان دهنده ماهیت دفتر تبلیغات است.

 

وی با بیان این‌که برگزاری جلسات در محیط‌های معنوی مانند قم اثر وضعی دارد، افزود: برگزاری این جلسات می‌تواند منشأ خیر و برکت در نظام اسلامی باشد و برای نظام تعلیم و تربیت خروجی‌های خوبی داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام ملکی بابیان این‌که اگر نمی‌توانیم به همه آرمان‌ها‌یمان جامه عمل بپوشانیم باید به ‌قدر توان خود به دنبال کسب آرمان‌ها باشیم، گفت: نقشه راه در آموزش‌وپرورش سند تحول بنیادین است و مقام معظم رهبری هم در دیدار با فرهنگیان در سال گذشته تأکید کردند که سند تحول باید به ‌صورت کامل و جامع به ‌پیش برود و باید برای همه حوزه‌ها برنامه نوشته و به فعالیت تبدیل شود.

 

وی ابراز داشت: آموزش‌ و پرورش بنا بر سیاست‌های دکتر فانی، دست نیاز و همکاری را به سمت تمام کسانی که داشته‌ای برای عرضه دارند دراز می‌کند و تمام نهادها و ارگان‌ها و تمام شخصیت‌هایی که چیزی برای عرضه دارند آموزش ‌و پرورش دست او را به گرمی می‌فشارد و در این میان مراکز آموزش عالی و به ‌ویژه حوزه علمیه جایگاهی ویژه دارند.

 

دبیر کمیته همکاری‌های آموزش‌ و پرورش و حوزه علمیه با بیان این‌که آموزش در نظام اسلامی حول محور اسلام است، خاطرنشان کرد: اگر در نظام آموزشی تصور کنیم براساس ریلی که سال‌ها پیش گذاشته ‌شده است به تحول دست پیدا خواهیم کرد، امری غیرممکن است و برای همین است که وزیر آموزش‌وپرورش تأکید دارند که در وزارت آموزش‌ و پرورش هر کس اعم از معلم و وزیر وظیفه و رسالت خود را در طرح تحول بنیادین بشناسد و به آن عمل کند.

 

وی با بیان این‌که وقتی در محتوای سند تحول بنیادین تورق کنیم به اراده مسؤولان برای تحول بنیادین پی خواهیم برد، ابراز داشت: برای تحول باید بسیار کارکرد و طرحی نو درانداخت و برای این طرح نو، اقدامات و الزاماتی را باید مدنظر داشت و به فراخور توان خود گامی در این راستا برداریم.

 

حجت‌الاسلام ملکی به فصل مشترک حوزه‌های علمیه و آموزش ‌و پرورش اشاره کرد و گفت: هنر این جمع این است که به یک فهم مشترک در سطح اجرای برنامه‌ها برسیم؛ در ستاد قدم‌های خوبی برداشته شد و از آنجا که همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش از مقولات تأسیسی است قطعاً نیاز به زمان دارد تا جا بیفتد و بتوانیم همکاری خود را ادامه دهیم و تاکنون هم فعالیت‌های قابل قبولی انجام‌ شده است.

 

وی با بیان این‌که در تاریخ آموزش ‌و پرورش برای اولین بار است که همکاری با حوزه علمیه به ‌عنوان برنامه سالانه تصویب می‌شود، تصریح کرد: این کار کمی نیست و ما به دنبال این هستیم که این همکاری‌ها تبدیل به رویه شود؛ در همین راستا برای نخستین بار در تاریخ انقلاب بحث استفاده از نظام‌ وظیفه طلاب در مدارس را داریم و مقام معظم رهبری موافقت فرمودند که آموزش ‌و پرورش از ظرفیت نظام‌وظیفه روحانیان استفاده کند.

 

مشاور وزیر آموزش  پرورش در امور روحانیان با بیان این‌که حدود 2 میلیارد تومان برای بحث همکاری حوزه و آموزش‌ و پرورش به استان‌ها تعلق گرفته است گفت: در سال گذشته نزدیک به 2500 نفر از طلاب از صبح تا ظهر به‌ صورت مستمر در مدارس حضور داشته‌اند که بودجه کلانی را به خود اختصاص داد و از جمله کارهایی است که با همکاری انجام شده است./843/202/ب2

ارسال نظرات