۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۳۲۵۴۶۳
حجت‌الاسلام مهدوی‌مهر:

تأسیس دانشگاه‌های مجازی اسلامی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ جانشین جامعة المصطفی(ص) بر ضرورت راه‌اندازی دانشگاه‌های مجازی اسلامی تأکید کرد و گفت: مخاطبان و دانش‌پژوهان دانشگاه‌های جامعة مصطفی(ص) از شیعیان و اهل تسنن کشورهای مختلف هستند، اما گرایش طایفه گرایانه به ادیان یکدیگر ندارند.
حجت الاسلام مهدوي مهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسن مهدوی‌مهر، جانشین جامعة المصطفی(ص) در بازدید استاندار قم و هیأت همراه از دانشگاه مجازی المصطفی(ص) قم، بر ضرورت تأسیس دانشگاه‌های مجازی اسلامی تأکید کرد و گفت: مخاطبان دانشگاه‌های جامعة المصطفی(ص) از شیعیان و اهل تسنن کشورهای مختلف هستند، بنابراین گروهای مختلف تقریبی در این دانشگاه به وجود آمده است و دانش‌پژوهان این مراکز گرایش طایفه‌گریانه به ادیان یکدیگر ندارند.

 

حجت‌الاسلام مهدوی‌مهر با بیان این که تمام رشته‌های دانشگاه مجازی المصطفی(ص) مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، بیان کرد: جامعة المصطفی العالمیه(ص) در کشورهایی که محدودیت حضور و تأسیس دانشگاه دارد از طریق این دانشگاه مجازی دروس و معارف اسلامی را در این کشورها ارائه می‌دهد.

 

جانشین جامعة المصطفی(ص) ابراز کرد: طلابی که از کشورهای مختلف برای یادگیری دروس اسلامی به شهر مقدس قم آمده‌اند به سبب تغییر فرهنگ بعد از چندین سال به کشور خویش برمی‌گردند، بنابراین این دانش‌پژوهان از طریق دانشگاه مجازی المصطفی(ص) می‌توانند ادامه تحصیل دهند.

 

حجت‌الاسلام مهدوی‌مهر اظهار کرد: افرادی که از کشورهای مختلف در دانشگاه مجازی المصطفی(ص) شرکت کرده‌اند، می‌توانند به گونه حضوری در مراکز جامعة المصطفی العالیمة(ص) ادامه تحصیل دهند.

 

وی در بخش دیگر از سخنانش بیان کرد: برای تأسیس دانشگاه مجازی هزینه‌های سنگینی به شهرداری پرداخت شده است، در حالی که مناسب بود برای راه‌اندازی مرکز علوم دینی هزینه‌های کمتری دریافت شود.

 

حجت‌الاسلام مهدوی‌مهر بیان کرد: فعالیت کارگاه شهرداری در جوار دانشگاه مجازی المصطفی(ص) سبب به وجود آمدن اختالالات در صوت این مرکز شده است، بنابراین مناسب است که این کارگاه از این مکان انتقال یا با عایق‌های صوتی پوشیده شود.

 

جانشین جامعة المصطفی(ص) ابراز کرد: دانشگاه مجازی المصطفی(ص) با توجه به افزایش کلاس‌ها و ارائه خدمات به فضای گستردگی نیاز دارد و بنابراین لازم است که مسوؤلان استانی، استانداری و شهرداری برای ساخت طبقات دیگر این مرکز همکاری لازم را داشته باشند./998/پ202/ی

ارسال نظرات