۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۳۲۵۵۱۳
مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون:

سخنان و مناظرات امام جواد سبب حل مشکلات علمی و فقهی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) گفت: سخنان و مناظرات امام جواد(ع) سبب حل مشکلات بزرگ علمی و فقهی از سوی آن حضرت بود و این امر اعجاب دانشمندان و پژوهشگران را بر انگیخت و آنان را به تعظیم در برابر عظمت علمی امام وا داشت.
جشن ميلاد امام جواد

نرگس یاوران مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت ولادت با سعادت امام جواد(ع)، گفت: در بین خانواده امام رضا(ع) و شیعیان امام جواد(ع) به عنوان مولودی پر خیر و برکت یاد می‌شود.

 

وی افزود: امام رضا(ع) در مناسبت‌های مختلف در بین شیعیان درباره امام جواد(ع) می‌فرمودند: این مولودی است که برای شیعیان ما با برکت‌تر از او زاده نشده است؛ این بیان امام رضا(ع) بر اساس شرایط خاصی بود زیرا امام رضا(ع) در تعیین جانشین و معرفی امام بعدی با مشکلاتی روبه‌رو شده بود.

 

مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات امام جواد(ع)، بیان داشت: امام جواد(ع) نخستین امامی بود که در سنین کودکی به منصب امامت رسید و خداوند تبارک و تعالی علم و حکمت را در همین سن به او عطا کرد.

 

یاوران درباره مناظرات و بحث و گفت‌وگوهای علمی و دینی امام جواد(ع)، گفت: کم سن بودن آن حضرت سبب ایجاد شور و هیجانی خاص در مناظرات و همچنین اثبات امامت ایشان در بین شیعیان شد.

 

وی درباره علم گسترده امام جواد(ع)، ابراز کرد: فتوای قضایی امام و شکست فقهای درباری سبب برتری پرتو نور امامت بر آنان بود و این عاملی برای تثبیت امامت در اذهان عمومی مردم شد.

 

مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) گفت: سخنان و مناظرات امام جواد(ع) سبب حل مشکلات بزرگ علمی و فقهی از سوی آن حضرت بود و این امر اعجاب دانشمندان و پژوهشگران را بر انگیخت و آنان را به تعظیم در برابر عظمت علمی امام وا داشت و سبب ستودن آنان شد.

 

یاوران ادامه داد: شیخ مفید از آن حضرت چنین یاد می‌کند که مامون شیفته امام جواد(ع) شد زیرا می‌دید که با وجود کمی سن از نظر علمی، حکمت، ادب و کمال عقلی به چنان رتبه والایی رسیده که هیچ یک از بزرگان علمی آن روزگار بدان مرتبه نرسیده‌اند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: امام جواد(ع) با همه محدودیت‌های موجود که خلفای جور زمان بر او تحمیل کرده بودند اما ایشان از طریق نصب وکلا و نمایندگان با شیعیان در ارتباط بود و مشکلات علمی و شرعی آنان را مرتفع می‌کرد./813/302/ب1

ارسال نظرات