۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۳۲۵۶۳۶
امام جمعه هشترود:

اعتکاف عامل ترقی معنوی نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رحیمی با تأکید بر حضور جوانان در مراسم معنوی اعتکاف، گفت: اعتکاف سبب ارتقای درجات روحانی و معنوی انسان می شود و در مورد این عمل حسنه، در دین مبین اسلام تأکیدات زیادی شده است.
حجت الاسلام رحيمي، امام جمعه هشترود

حجت الاسلام علی رحیمی، امام جمعه هشترود، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به ویژگی های معنوی اعتکاف برای جامعه و نسل جوان، بر حضور گسترده جوانان در مراسم معنوی اعتکاف تصریح و تأکید کرد.


وی با اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام درباره امر مستحب اعتکاف و جنبه های معنوی آن، خاطرنشان کرد: اعتکاف سبب ارتقای درجات روحانی و معنوی انسان می شود و در مورد این عمل حسنه، در دین مبین اسلام تاکیدات زیادی شده است.


امام جمعه هشترود با اشاره به تاثیر برنامه ریزی مناسب برای جذب جوانان به مراسم های مذهبی و معنوی، ابراز داشت: تنوع برنامه های فرهنگی و شیوه اجرای آن ها بین معتکفان، آثار و برکات زیادی در زندگی اجتماعی آن ها برجای می گذارد.

 

وی با بیان ضرورت فضاسازی مناسب مساجد برای آیین اعتکاف، افزود: ایجاد فضای دلنشین و زیباسازی مساجد و مکان های مقدس که مراسم اعتکاف در آن ها برگزار می شود، موجب جذب جوانان بیشتر به این مراسم می شود.


حجت الاسلام رحیمی با تأکید بر برنامه ریزی، مدیریت و توجه به نسل جوانان امروز در افزایش معنویت در میان آن ها، خاطرنشان کرد: اعتکاف یک نبرد در عرصه جنگ فرهنگی و مقابله با نفوذ فرهنگی دشمنی است.


وی با بیان این‌که جوانان ما در برابر تهاجم فرهنگی گسترده غرب قرار دارند و ایمان سپر مقابله با این تهاجم دشمن است، خواستار حضور گسترده جوانان در آیین اعتکاف شد و ادامه داد: اعتکاف ارتباط معنوی با پروردگار و سبب تقویت ایمان جوانان است.


امام جمعه هشترود با تاکید بر همکاری نهادها و مردم برای برگزاری این آیین، خاطرنشان کرد: برای ترویج فرهنگ ایمان و تقوا در جامعه نیازمند همدلی و همزبانی میان مسؤولان و ملت در کنار اقدام و عمل برای ثبات فرهنگ غنی اسلام هستیم./854/302/ب1

ارسال نظرات