۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۳۲۵۸۳۵
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان:

سنگ بنای تربیت و اخلاق باید از دوران کودکی نهاده شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه همدان به تربیت صحیح و اهمیت آن در آینده جامعه اشاره کرد و گفت: سنگ بنای تربیت و اخلاق باید از دوران کودکی و نوجوانی نهاده شود.
آيت الله طه محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان بعد از ظهر امروز در دیدار نمایندگان انجمن های اسلامی دانش آموزی در استان همدان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به ایام ماه رجب، اظهار داشت: همه مومنان باید از فرصت ماه رجب برای تربیت نفس خود استفاده کنند.

 

وی با اشاره به کشتارهای وحشیانه تکفیری ها در منطقه خاطر نشان کرد: در روزنامه تصویر دختربچه ای 5 ساله را منتشر کرده بودند که هدف گلوله تک تیراندازهای تکفیری شده بود و این اوج رذالت این افراد است.

 

آیت الله طه محمدی با اشاره به روایتی یادآور شد: در روایت آمده است که دو نعمت است که برای انسان مجهول هستند و آن دو نعمت سلامتی و امنیت است که خداوند به ما ارزانی داشته است.

 

وی به آشوب امنیتی کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: امنیت نعمت بزرگی است که خداوند آن را به ما ارزانی داشته است و ما باید قدردان آن باشیم.

 

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان تصریح کرد: به لطف خدا و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و فداکاری نیروی های نظامی و انتظامی در کشور از نعمت امنیت به طور کامل در کشور برخورداریم و باید خداوند را برای این نعمت شاکر باشیم.

 

وی با توجه به سفر نمایندگان انجمن های اسلامی کشور برای دیدار با رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: دیدار با نایب امام زمان(عج) نقطه عطفی در زندگی افراد محسوب می شود و باید این فرصت را مغتنم بشمارند.

 

امام جمعه همدان ابراز داشت: دیدار و زیارت نایب امام زمان(عج) مقدمه ای برای درک وجود امام زمان است ولی همه باید بدانند که گوش فرا دادن به دستورات رهبری از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید نسبت به آن بی توجه بود.

 

وی در ادامه به تربیت صحیح و اهمیت آن در آینده جامعه اشاره کرد و گفت: سنگ بنای تربیت و اخلاق باید از دوران کودکی و نوجوانی نهاده شود آن چنان که در روایتی از امام زضا(ع) نقل شده است که اگر پسر بچه 6 ساله شما به نماز بی تفاوت است او را با تنبیه و زور به نماز وادار کنید.

 

نماینده ولی فقیه دراستان همدان افزود: معنای روایت بالا این است که تربیت در دوران کودکی بسیار مهم است و باید از دوران کودکی به فکر تربیت کودک بود./979/202/ب1

ارسال نظرات