۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۳۲۶۰۲۸
مدیر مدرسه علمیه فاطمیه:

امام علی دیانت و امانت داری را مهم‌ترین ملاک در انتخاب همسر معرفی کرده‌اند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه فاطمیه گفت: با توجه به روایات متعددی که از امام علی(ع) در باب معیارهای انتخاب همسر داریم، مهم‌ترین ملاک‌ برای انتخاب همسر دیانت و امانت‌داری است.
امام علی دیانت و امانت داری را مهم‌ترین ملاک در انتخاب همسر معرفی کرده‌اند

ربابه جنیدی جعفری، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه پیشوا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک پیشاپیش به مناسبت فرارسیدن ولادت پیشوای متقیان امام علی(ع) گفت: با توجه به روایات متعددی که از امام علی(ع) در باب معیارهای انتخاب همسر داریم، مهمترین ملاک‌ برای ازدواج دیانت و امانت‌داری است؛ از این رو می‌فرمایند: اگر فردی آمد که از دیانت و امانت‌داری او راضی بودید، با او ازدواج کنید.

 

وی در ادامه افزود: اگر می‌خواهیم زندگی موفقی تشکیل دهیم و الگویی برای دیگران باشیم، باید از ابتدا به چند مورد توجه خاص داشته باشیم؛ در وحله اول باید خدا را مدنظر قرار داده، انتخاب ما برای رضای خدا باشد و هدف و برنامه ما برای شروع زندگی و تمام حرکات و سکنات ما در این راستا باشد.

 

جنیدی تاکید کرد: با توجه به اینکه تربیت فرزند از همان انتخاب همسر شروع می‌شود و رفتارهای زن و مرد روی فرزند تاثیر مستقیم دارد، طرفین باید در مرحله انتخاب دقت کافی داشته باشند و نه از روی احساس بلکه با تحقیق، بررسی، آگاهی و شناخت از یکدیگر و از آداب و فرهنگ و اعتقادات خانوادگی، برای یک عمر زندگی مشترک تصمیم بگیرند، چرا که در این صورت ان‌شاءالله ازدواج موفقی خواهند داشت.

 

وی در ادامه ابراز داشت: در یک زندگی که خدا در آن حاکم باشد، یقیناً صبر و گذشت جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت و آستانه تحمل و ظرفیت طرفین نیز بیشتر شده و در فراز و نشیب و شادی‌ و غم‌های زندگی در کنار هم خواهند ماند؛ از این رو همان غم‌ها و نگرانی‌ها را هم به عنوان نقمت و آزمون الهی می‌بینند و سربلندی در این آزمون سبب شادمانی و رسیدن آنها به درجات والای معنوی می‌شود و به این ترتیب می‌توانند از بحران‌های زندگی با صبر و مدیریت منطقی عبور کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه با تاکید بر توجه به اصل کفویت در ازدواج اظهار داشت: مسأله همسانی زن و مرد قبل از ازدواج و در هنگام انتخاب همسر مناسب، باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

وی در ادامه افزود: یک زندگی که با عشق کاذب، خیابانی، مجازی و از روی هوی و هوس و با نیت‌های دنیوی شروع شود، قطع یقین عاقبت خوبی نخواهد داشت؛ از این رو ملاک ازدواج باید ریشه خانوادگی و هویت دو طرف باشد.

 

جنیدی بیان داشت: ملاک دیگری که باید در ازدواج مورد توجه قراربگیرد، این است که هیچ یک از ما انسان‌ها کامل نیستیم و یکی از اهداف ما در ازدواج باید، تکامل و یاری کردن یکدیگر برای رسیدن به کمالات باشد.

 

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه ابراز داشت: بالا رفتن سن ازدواج باعث زیاد شدن توقعات جوانان می‌شود؛ ازدواج در سنین پایین شبیه این است که بخواهیم دو خشت خام را به هم بزنیم؛ از این رو بخاطر خاصیت نرمی، خشت‌ها بهتر شکل گرفته و باهم آمیخته می‌شوند ولی همین امر در سنین بالا مثل این است که دو خشت پخته را بخواهیم به هم بزنیم، قطعا شکل گیری آنها بخاطر قالب گرفتن و عدم انعطاف، سخت‌تر و مشکل‌تر خواهد بود.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: ان‌شاءالله خداوند همه جوانان ما را یاری کند و به آنها آگاهی و معرفت بدهد تا برای ازدواج‌شان انتخاب‌هایی داشته باشند که بتوانند در مسیر خداوند قدم برادشته و به رشد و تعالی دست یابند./966/302/ب3

ارسال نظرات