۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۳۲۶۰۳۵
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

جایگاه خانواده شهدا کمتر از شهدا نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه همدان گفت: به هر اندازه که شهدا به میهن و اسلام وقرآن خدمت کرده اند خانواده آنان بیشتر بیشتر به جامعه خدمت کرده اند چرا که اگر خانواده شهید با تربیت خدایی نبود شهیدی هم در کار نبود.
آيت الله طه محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در مراسم میلاد امام علی(ع) که با حضور خانواده شهدا در حسینیه امام خمینی همدان برگزار شد، اظهار داشت: خانواده شهدا بزرگ ترین هدیه را به جامعه اسلامی اهدا کرده اند و امروز برای اهل بیت با ارزش ترین هدیه خواندن دعای فرج است.

 

وی با اشاره به جایگاه خانواده شهدا در جامعه ابراز داشت: خداوند فضل و کرم خود را در چنین مجالسی نازل می کند چرا که در مکانی که افراد دلسوخته در آن حضور داشته باشند دعا مستجاب است.

 

امام جمعه همدان در ادامه به نقش پدر در خانواده اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم در روایتی می فرماید که من و علی پدران امت هستیم و باید دانست که وظیفه پدر جامعه تربیت الهی فرزندان است.

 

وی با بیان اینکه پیامبر و امام علی تمام وجود خود را وقف تربیت ابنای بشر کرده اند افزود: از آن جا این دو معصوم بزرگوار حق پدری بر گردن مسلمانان دارند از این رو برای تربیت و ارشاد فرزندان خود در جامعه تمام توان خود را بکار گرفته اند.

 

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان افزود: خانواده شهدا فرزندان خود را الهی تربیت کرده اند چرا که از هر خانواده ای فرزند شهید متولد نمی شود و در هر معدنی در و یاقوت یافت نخواهد شد.

 

وی با مقایسه تربیت منافقان انقلاب و شهیدان اظهار داشت: به هر اندازه که شهدا به میهن و اسلام و قرآن خدمت کرده اند خانواده آنان بیشتر بیشتر به جامعه خدمت کرده اند چرا که اگر خانواده شهید با تربیت خدایی نبود شهیدی هم در کار نبود.

 

آیت الله طه محمدی خاطرنشان کرد: خانواده شهدا باید نقش والدین جامعه را ایفا کنند و باید توجه داشته باشند که جامعه امروز بسیار نیازمند کمک و راهنمایی بزرگان است.

 

وی در پایان به نقش تعیین کننده خانواده شهدا در جامعه اشاره کرد و گفت: خانواده شهدا باید در جامعه نمونه باشند و برای جامعه الگو باشند و باید بدانند که مردم از آنها نقش می پذیرند./979/202/ب1

ارسال نظرات