۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴
کد خبر: ۴۲۲۷۳۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خبر داد؛

شرکت بیش از ۱۹ هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف استان مرکزی

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان این که بیش از 19 هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف استان مرکزی شرکت کردند، گفت: خداوند متعال در دین اسلام، فرصتی تحت عنوان «اعتکاف» را ایجاد کرده‌اند که به‌وسیله آن بندگان با دوری از امور دنیوی به سوی خداوند متوجه شوند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی مرکزی

حجت‌الاسلام صفر قربانپور، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان این که بیش از 19 هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف استان مرکزی شرکت کردند، گفت:  تعداد 19115 نفر در 210 مسجد در سراسر استان مرکزی توفیق شرکت در اعتکاف سال جاری را داشتند.

 

اعتکاف فرصتی برای زدودن غفلت‌ها و رهایی از روزمرگی‌ها

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان این که امسال 12 مسجد اعتکاف دانشجویی و 2 مسجد دانش آموزی آمار معتکفان در سال جاری نسبت به سال قبل 29% افزایش داشته و تقریبا حدود 65 درصد معتکفان جوانان هستند؛ در سال جاری تعداد داشته اند.

 

حجت‌الاسلام قربانپور با بیان این که عباداتی نظیر اعتکاف فرصت مناسبی برای زدودن غفلت‌ها، رهایی از روزمرگی‌ها و صیقل دادن روح انسان است، گفت: روزها و شب‌های اعتکاف زمان و فرصت مغتنمی است تا انسان از دنیا و خود چشم بپوشد و جانش را در زمزم زلال معارف حق شست‌وشو دهد.

 

تقویت ارزش‌های دینی و اخلاقی در بین جوانان

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به هجمه‌های عظیم دشمن که ارزش‌های دینی و فرهنگی را به ویژه در بین جوانان مورد حمله قرار داده است، اعتکاف می‌تواند فرصتی برای مبارزه با این هجمه‌ها و تقویت ارزش‌های دینی و اخلاقی در بین جوانان باشد.

 

حجت‌الاسلام قربانپور با بیان این که اعتکاف فرصت مناسبی برای قرار گرفتن در مسیر حق و خداوند متعال است، گفت: روزه‌داری و معتکف شدن در مسجد سبب می‌شود انسان به شناخت بهتر و بیشتری از خود و خدا دست پیدا کند.

 

اعتکاف مصداق بارز عبادت و بندگی

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به این که آن چه که خدای متعال از بندگان می خواهد عبادت و بندگی به درگاه او است، خاطرنشان کرد: حضور در اعتکاف یکی از مصادیق بارز عبادت و بندگی به محضر خداوند متعال است.

 

حجت‌الاسلام قربانپور با بیان این که اعتکاف فرصت مناسبی است تا انسان‌ها به دور از امور مادی با حقیقت درونی خود آگاه شوند، گفت: خداوند متعال در دین اسلام، فرصتی تحت عنوان «اعتکاف» را ایجاد کرده‌اند که به‌وسیله آن بندگان با دوری از امور دنیوی به سوی خداوند متوجه شوند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ادامه با بیان این که اعتکاف می تواند فرصت مناسبی برای درک معارف الهی انسان ها باشد، گفت: اعتکاف فصلی برای بارش باران رحمت الهی و شست‌وشوی آلودگی‌های گناه و تطهیر صحیفه ایمان و نورانی ساختن دل و صفا بخشیدن به روح است./842/302/ب2

ارسال نظرات