۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۴۲۳۱۱۴

سومين سالگرد رحلت پدر داستان نويسي انقلاب اسلامي برگزار شد

سومين سالگرد رحلت پدر داستان نويسي انقلاب اسلامي استاد امير حسين فردي در تالار انديشه حوزه هنري برگزار شد.
قردی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، محسن مومني شریف ريیس حوزه هنري بعدازظهر دوشنبه در سومين سالگرد رحلت پدر داستان نويسي انقلاب اسلامي استاد امير حسين فردي كه در تالار انديشه حوزه هنري برگزار شد با بيان اينكه در سه سال گذشته روزي نبود كه به ياد استاد فردي نبوده باشم اظهار داشت: اهداف استاد همچنان در حال ادامه دادن است، مجموعه همكاران ايشان در مسجد جواد الائمه در حال تدوين كتاب شهيد عليپور هستند و در پیگیری کار‌های استاد کم نمی‌گذارند.

 

وي در ادامه افزود: استاد فردي در زمينه ادبيات انقلابي پيشتاز بودند و مباحث انقلابي خط قرمز ايشان بود و به هیچ وجه در این زمینه مسامحه نمی‌کردند، آقاي فردي در بخش نويسندگي افزون بر معلمي در قلم نويسندگي برجسته بود، يكي از بخش هاي سخت نويسندگي توصيف طبيعت است و كمتر كسي با اين قلم هست.

 

فردی روح انقلاب را زنده کرد

در ادامه این مراسم علیرضا قزوه مدیر مركزی آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گفت: استاد فردی امروز در بین ما نیست اما در قلب ما هست و در سرتاسر فضای حوزه هنری وجودشان حس می‌شود.

 

قزوه با اشاره به نامه‌ مقام معظم رهبری در باب تمجید از استاد فردی خاطر نشان کرد: در متن این نامه شاهد ویژگی‌های زیادی هستیم از جمله متعهد، مجاهد، دین‌دار، انقلابی و ... که حضرت آقا به ایشان نسبت داده‌اند که به ندرت به شخصیت مهمی این القاب را منصوب می‌کنند.

 

وی در ادامه افزود: روح استاد فردی بر مجالس ادبی ما سایه افکنده است و به آن تازگی خاصی بخشیده‌اند، در این سال‌ها داستان‌های انقلابی به نقد‌های تند رفته و تنها آثار استاد فردی روح انقلاب را زنده نگاه داشت، امیدوارم هر سال در حوزه هنری برای یاد بود این استاد عالی‌قدر مراسم برگزار شود.

 

توکلی از نویسندگان کشور نیز یادآور شد: آقای فردی بیشتر استاد ادب بودند تا استاد ادبیات، در سال 89 از طرف بیت رهبری شخصی را طلب کردند تا تمام ایام حج را به شکل ادبی توصیف کند و از این میان استاد فردی انتخاب شد اما ایشان به خاطر کسالت مادرشان با تمام اشتیاق سر باز زدند.

 

فردی استاد بی‌منت

در ادامه محسن پرویز معاون اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: آقای فردی بی اغراق جز بهترین نویسنده‌های ما بودند، ایشان جزء افرادی بودند که سعی می‌کردند که دانش‌ خودشان بدون منت به دیگران منتقل کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به نوع محتوایی نوشته‌ها استاد فردی در ایام جنگ اظهار داشت: در زمان جنگ استاد فردی کتاب سیاه در چمن و آشیانه در مهر را که کاملا لطیف است را منتشر کرد که سراسر از صفا و صمیمیت و سادگی را در آن می‌توان دید که به همه آرامش لازم را می‌داد.

 

در پایان این مراسم لوح تقدیری به مناسبت سومین سال درگذشت استاد فردی از سوی حوزه هنری به خانواده وی تقدیم شد./202/9591/ب1

 

 

ارسال نظرات