۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۴۲۳۳۰۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم:

اهدای کتاب باید در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم از اهدای بیش از 10 هزار جلد کتاب جدید با 50 عنوان به کتابخانه های سطح جزیره قشم خبرداد و گفت: اهدای کتاب باید در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود.
حجت الاسلام موسوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی اجاق مدیرکل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد قشم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، كتاب و كتاب خواني و ميزان گرايش به مطالعه را امروزه يكي از شاخص‌هاي توسعه در جامعه امروزی دانست و گفت: طبق بررسی های به عمل آمده، مطالعه و كتاب خواني وضعيت مطلوبي در ايران ندارد.

 

وی افزود: عمدتا مردم ايران از خريد و يا مطالعه كتاب گريزانند و اقدامات لازم و جدي جهت ترويج و اشاعه فرهنگ مطالعه صورت نگرفته است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد قشم بیان داشت: نهادهاي مختلف و مرتبط باید براي رفع موانع و ايجاد زمينه و بستر لازم جهت ترويج و توسعه فرهنگ مطالعه هم سو و هم هدف به سمت مشخصي حركت كنند.

 

وی، دشوارترين وظيفه در اشاعه كتابخواني در هر جامعه‌اي را از وظایف مدارس و نظام آموزش و پرورش آن جامعه دانست.

 

حجت الاسلام موسوی اجاق ادامه داد: آشنایی دانش آموز در مدرسه با كتاب آشنا و درک لذت مطالعه، خودآموزي و افزايش معلومات عمومي سبب خو گرفتن وی با مطالعه شده به طوری که در تمام دوران زندگي، از كتاب دست نمي‌كشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد قشم، رواج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه را یکی از مهم ترین راهبردها در یک برنامه ریزی صحیح فرهنگی عنون کرد.

 

وی از اهدای بیش از 10 هزار جلد کتاب جدید با 50 عنوان به کتابخانه های سطح جزیره قشم خبر داد و گفت: در این اقدام فرهنگی، کتاب آسمانی قرآن و مفاتیح در اختیار مساجد جزیره قشم قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام موسوی اجاق در ادامه بیان کرد:  کتاب های حوزه فرهنگی، تاریخی، اجتماعی، علمی، بخش کودک و نوجوان نیز به کتابخانه های شهر و روستاهای  جزیره قشم اهدا می شود.

 

وی گفت: تا پیش از اهدای 10 هزار جلد کتاب جدید به کتابخانه ها در سطح جزیره قشم، 60 هزار جلد کتاب در این کتابانه ها موجود بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد قشم، ارزش کتاب های اهدایی را بیش از 750 میلیون ریال عنوان کرد و هزینه کردن در بخش فرهنگ و اشاعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی را در حقیقت نوعی سرمایه گذاری برای نسل آینده دانست.

 

حجت الاسلام موسوی اجاق، با تاکید بر اینکه اهدای کتاب باید در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود، توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را از مهم ترین نیازهای اساسی جامعه اسلامی یاد کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، کتابخانه ها را گنجینه عظیم معنوی خواند و توجه به توسعه و ترویج فرهنگ کتاب خوانی را وظیفه همه مسؤولان و نهادها ذکر کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم در پایان از وجود 5 باب کتابخانه نهادی در قشم، خبرداد و ابراز داشت: سه هزار و 500 نفر در این این پنج کتابخانه فعالیت می کنند./302/851/ب1

ارسال نظرات