۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۴۲۳۴۰۱
معاون ارتباطات و امور استان های سازمان دارالقرآن کشور:

از موازی کاری در زمینه فعالیت های قرآنی جلوگیری شود

معاون ارتباطات و امور استان های سازمان دارالقرآن الکریم کشور با اشاره به ضرورت جلوگیری از موازی کاری در زمینه امور قرآنی، گفت: امیدواریم کارها و فعالیت های موازی که از سوی وزارت ارشاد و دیگر ارگان ها در زمینه امور قرآنی انجام می شود با ایجاد هماهنگی بین کارگروه قرآنی کشور از انجام آنها جلوگیری به عمل آید.
یوسف افراش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، یوسف افراش، معاون ارتباطات و امور استان های سازمان دارالقرآن الکریم کشور، امروز در نخستین نشست هم اندیشی قرآنی استان های منطقه 5 کشور، با اشاره به اهمیت این منطقه بین مناطق هفت گانه کشوری گفت: منطقه 5 قرآنی کشور از یک جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است که برگزاری این جلسه و البته شکل گیری چنین جمع بندی هایی در سطح کشور اتفاق مبارکی است، که امیدواریم ختم به خیر شود.

 

وی در ادامه با اشاره به برخی موازی کاری ها در ارگان های فرهنگی کشور در زمینه فعالیت های قرآنی اظهار داشت: تجربه موفق امور رسیدگی به هیئات امسال ما سبب شده تا زمینه فعالیت مشترک با وزارت ارشاد اسلامی ایجاد شود که البته امیدواریم کارها و فعالیت های موازی که از سوی وزارت ارشاد و دیگر ارگان ها در زمینه امور قرآنی انجام می شود؛ با ایجاد هماهنگی بین کارگروه قرآنی کشور از انجام آنها جلوگیری به عمل آید.

 

افراش در ادامه با اشاره به اهداف تشکیل شورای توسعه فعالیت های قرآنی کشور خاطر نشان کرد: یکی از اهداف تشکیل شورای توسعه فعالیت های قرآنی کشور، همسو کردن فعالیت ها و ارگان های قرآنی کشور است.

 

معاون ارتباطات و امور استان های سازمان دارالقرآن الکریم کشور در ادامه تصریح کرد: هدف از ایجاد هماهنگی بین فعالیت ها و ارگان های قرآنی کشور، جلوگیری از اقدامات و فعالیت های موازی در زمینه امور قرآنی است که متاسفانه تا امروز به چنین موفقیتی دست پیدا نکرده ایم.

 

افراش در ادامه با انتقاد از ورود برخی از اتحادیه های قرآنی به امور اجرایی قرآنی تأکید کرد: اتحادیه های قرآنی به هیچ وجه نباید وارد فعالیت های اجرایی قرآنی شوند بلکه وظیفه آنها حل و رفع مشکلات مؤسسات قرآنی و هموار کردن زمینه فعالیت آنها است که در غیر این صورت اگر اتحادیه ها نیز وارد فاز اجرایی شوند، خود آنها تبدیل به رقیب جدی مؤسسات قرآنی خواهند شد که قطعا این رقابت عادلانه نخواهد بود.

 

وی در پایان با اشاره به یکی از مهم ترین اهداف قرآنی کشور یعنی ادغام مؤسسات و نهادهای قرآنی اظهار داشت: یکی از بزرگ ترین اهداف ما ادغام مؤسسات و نهادهای قرآنی در سراسر کشور برای جلوگیری از موازی کاری ها است که البته به همین راحتی نبوده و قطعا با چالش ها و مشکلات زیادی روبرو خواهد شد./949/202/ب1

ارسال نظرات