۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۴۲۳۵۵۸
عضو مجمع نمایندگان طلاب تبیین کرد؛

انقلابی ماندن حوزه ها در گرو ولایت پذیری، روحیه جهادی و استکبار ستیزی

حجت الاسلام حسینی با اشاره به ضرورت انقلابی ماندن حوزه ها به تبیین راهکارهای این مهم پرداخت و گفت: ولایت پذیری، مودت به ولی خدا، تقوا، روحیه جهادی و استکبار ستیزی از عوامل حفظ روحیه انقلابی حوزه ها است که باید تقویت شود.
ولایت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حبیب الله حسینی، نماینده طلاب لرستان در مجمع نمایندگان طلاب شامگاه امروز در سی و ششمین نشست مجمع نمایندگان طلاب که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت انقلابی ماندن حوزه ها، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: حوزه های علمیه قلب انقلاب و نظام است، بنابراین اگر قلب آسیب ببیند، شاکله هم مشکل پیدا خواهد کرد و رهبر معظم هم انگشت روی نقطه حساسی گذاشته اند.

 

وی افزود: قرآن می فرماید باید برای هر کاری از راه خودش وارد شد، بنابراین نخستین راهکار برای انقلابی ماندن حوزه ها شناخت و معرفت عمیق ولایت و پذیرش آن است؛ همچنان که ولایت پذیری از امور تأکید شده در قرآن است و رکن اساسی در ولایت، اطاعت پذیری از ولی خدا است؛ اگر آیت الله مشکینی و آیت الله خزعلی تا آخرین نفس پای انقلاب و نظام ماندند به دلیل همین ولایت پذیری است.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به حضرت آیت الله مظاهری به عنوان یکی از افراد مطیع محض ولایت، از ایشان تجلیل کرد و عنوان داشت: هنگامی که ایشان می خواست از قم به اصفهان بروند بنده از ایشان پرسیدم شما چه حالی دارید؟ ایشان گفتند: «حال من همانند ماهی است که از آب گرفته شود ولی اطاعت از این سید بر من واجب است» و شما امروز می بینید به همین دلیل چه عظمتی در اصفهان به ایشان داده شده است.

 

وی به عوامل دیگر انقلابی ماندن حوزه ها اشاره کرد و ابراز داشت: سومین عامل مودت به ولی خدا است و این که با تمام وجود ایمان داشته باشیم نه فقط در جایی که موقعیت مان اقتضا کند و راه دیگر انقلابی ماندن حوزه ها ورع است، همچنان که قرآن می فرماید باید روح تعبد و تقوا در انسان تقویت شود چون اگر تقوا نباشد اطاعت پذیری هم نیست و منیت، خودیت و تکبر جلوی انسان را می گیرد.

 

عضو مجمع نمایندگان طلاب ادامه داد: اگر بخواهیم حوزه ای انقلابی داشته باشیم باید ترس را از خود دور کرده و با شجاعت و شهامت و روحیه جهادی به کار خود ادامه دهیم و استکبار ستیزی را سرلوحه کار خود قرار دهیم./1330/202/ب2

ارسال نظرات