۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۴۲۳۶۷۷
امام جمعه شهرکرد مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد بانك اطلاعاتی حافظان و قاریان قرآن استان چهارمحال و بختیاری

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر راه اندازی بانك اطلاعاتی حافظان و قاریان قرآن این استان، گفت: به یقین شناسایی فعالان قرآنی استان در تدوین برنامه های فرهنگی مؤثر خواهد بود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست شورای توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی این استان، با تأکید بر راه اندازی بانك اطلاعاتی حافظان و قاریان قرآن این استان، اظهار داشت: از دستگاه ها و نهادهای فرهنگی استان انتظار می رود در معرفی فعالان قرآنی به دبیرخانه شورا اهتمام ویژه ای به كار گیرند تا بانك اطلاعاتی فعالان و قاریان قرآنی استان راه اندازی شود.


نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شناسایی فعالان قرآنی استان را در تدوین برنامه های فرهنگی مؤثر دانست.

 

حجت الاسلام والمسلمین نكونام همچنین بر نهادینه سازی فرهنگ اذان حلقومی در استان تأكید كرد و گفت: برای تحقق این مهم اجرای اذان حلقومی در مساجد و بقاع متبركه استان در اولویت باشد و هیأت امنای مساجد نسبت به تحقق آن اهتمام كنند.


خدابخش مرادی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست، گفت: پخش اذان ظهر به صورت حلقومی به ادارات و نهادهای دولتی استان ابلاغ می شود تا زمینه نهادینه سازی این فرهنگ فراهم شود.

 

مرادی افزود: برای ساماندهی فعالیت های قرآنی در استان ایجاد بانك اطلاعاتی قاریان و حافظان قرآن ضروری است.

 

در ادامه نیز جواد كارگران، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از تدوین ویژه برنامه های جشن رمضان در این استان خبر داد و گفت: ویژه برنامه جشن رمضان امسال برای دومین سال پیاپی در استان برگزار می شود.

 

وی اضافه كرد: جشن رمضان امسال با شعار نهضت فهم قرآن در استان برگزار می شود كه در این راستا برگزاری محافل قرآنی، قرائت و جزء خوانی و جلسات تدبر و تفسیر قرآن كریم از مهم ترین برنامه های پیش بینی شده است.

 

كارگران برگزاری نمایشگاه و فروشگاه محصولات قرآنی، برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی، اجرای تئاتر خیابانی، برگزاری شب های شعر و خاطره، اكران فیلم، نشست های علمی و فرهنگی و پاسخگویی به شبهات دینی را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای جشن رمضان برشمرد.

 

وی از برگزاری برنامه تجلیل از فعالان قرآنی استان خبر داد و گفت: در ماه مبارك رمضان ناشران، مربیان، مؤسسات، ائمه جمعه و جماعات، قاریان، هنرمندان و پژوهشگران برتر قرآنی استان تجلیل می شوند.

 

كارگران با اشاره به اجرای طرح معاوضه قرآن كریم در استان، اظهار داشت: 2 هزار جلد قرآن كریم در استان چاپ شده تا در ماه مبارك رمضان با قرآن های فرسوده تعویض شود.

 

گفتنی است، راه اندازی بانك اطلاعاتی فعالان و قاریان قرآن كریم و اجرای اذان حلقومی در مساجد و ادارات استان از مصوبات این نشست بود./9457/202/ب2

ارسال نظرات