۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۴۲۳۶۸۲
آیت الله نوری همدانی در دیدار ربیعی:

درباره سیستم معیوب بانکی به دولت تذکر داده ام/ کالایی که در مملکت تولید می شود نباید از خارج وارد شود

حضرت آیت الله نوری همدانی از تذکر خود به دولت و رییس کل بانک مرکزی درباره سیستم معیوب بانکی خبر داد و بار دیگر بر حذف جریمه دیرکرد تاکید کرد و این مساله را نوعی ربا خواند.
آیت الله نوری همدانی آیت الله نوری همدانی دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مراجع و علما در قم دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مراجع و علما در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار علی ربیعی وزیر رفاه، کار و تعاون اجتماعی با تجلیل از علی ربیعی خطاب به وی گفت: شما دارای ویژگی های خاصی از نظر تقوا، تعهد، اخلاص و مدیریت عرصه های متعدد کار هستید که توفیق خداوند است.

 

وی با اشاره به مشکل فقر در جامعه، افزود: اسلام می خواهد در جامعه فقر و فقیری وجود نداشته و همه انسان ها از نظر اقتصادی، زندگی نسبتا مرفهی داشته باشند، خداوند منابع ثروت را قرار داده از این رو باید برنامه ای تنظیم شود که فقیری در سطح جامعه باقی نماند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که در روایات از فقر انتقاد شده و فرمودند که فقر مرگ بزرگ است، اظهار داشت: انسان فقیر می خواهد بر اساس آموزه های دینی خدماتی انجام دهد اما عقل و فکرش دچار انحطاط می شود؛ فقر مشکلات فراوانی ایجاد می کند و اسلام بر از بین بردن فقر در جامعه تأکید دارد.

 

وی ادامه داد: کسانی که پول های خود را راکد گذاشته و در راه خدا و رفع فقر خرج نمی کنند عذاب دردناکی در انتظار آنها است، ثروت باید در چرخش و گردش باشد؛ یکی از مسائل مهم کشور بانک ها هستند بانک ها باید باشند اما باید دانست که کار بانک چیست.

 

این مرجع تقلید با بیان این که بانک های ما نباید کار اروپا و غرب را انجام دهند، ابراز داشت: در اروپا و غرب ثروتمندان پول های خود را در بانک انبار کردند به مردم نیز به عنوان قرض ربوی می دهند که سبب می شود 99 درصد محتاج یک درصد شوند، پوادارهای مهم که دولت ها را آنها معین می کنند و هر دولتی که سر کار می آید قوانینی به نفع آنها در نظر می گیرد که اسلام قرض ربوی را قبول ندارد.

 

وی با تأکید بر این که همه ما مدیون کارگران هستیم، عنوان کرد: پول ها باید در عرصه های زراعت، تجارت و صنعت به صورت وسیع به جریان بیفتد، یکی از مسائلی که متأسفانه در کشور وجود دارد دیرکرد است که ربا و حرام به شمار می رود.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: اگر بانک به کسی پول می دهد نباید از او دیرکرد بگیرد، ما به دولت و حتی آقای دکتر سیف تذکر دادیم، به صورت کلی سود گرفتن و دریافت دیرکرد برای تأخیر دین ربا و حرام است.

 

وی اضافه کرد: چیزی که در مملکت تولید می شود نباید از خارج به کشور وارد شود، با یک مدیریت کامل باید سعی شود که فقر از بین رفته و کار و اشتغال ایجاد شود تا همه انسان ها از زندگی نسبتا مرفهی برخوردار شوند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات