۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۴۲۳۸۱۵
معاون حوزه علمیه مازندران:

شهید مطهری مرزبان حقیقی علوم دینی بود

معاون حوزه علمیه مازندران شهيد مطهري(ره) را مرزبان به تمام معنا در علوم ديني معرفي کرد و گفت: شهيد مطهري(ره) لباس روحانيت را بالاترين افتخار در طول عمر خودش مي داند.
معاون حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری با بیان این که سخن‌ها، آثار و تأليف‌هاي استاد مطهري براي همه نسل‌ها طراوت و تازگي دارد، گفت: شهيد مطهري در عرصه‌هاي اجتماعي،‌ فرهنگي، حكمت، سياست، اسلام‌شناسي و علم اخلاق با بينش بسيار بالا توانست حكومت طاغوت را به زبوني بكشاند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که استاد مطهري چهره نفاق را به جامعه معرفي كرد و مانع گسترش اسلام التقاطي در جامعه شد كه اين مهم موجب آزادانديشي ديني در قشر فرهيخته و انديشمند شد، افزود: آثار اين شهيد بزرگوار بايد در دانشگاه‌ها و مدارس وارد دروس شود تا نسل جوان بيشتر از گذشته با انديشه‌هاي اين شهيد والامقام آشنا شوند.

 

حجت الاسلام اکبری خاطرنشان کرد: امروز كه استكبار براي براندازي نظام اسلامي از طرق مختلف به صورت آشكار اقدام كرده است نياز به انديشمنداني مانند شهيد مطهري و تبيين افكار اين شهيد بيش از پيش احساس مي‌شود.

 

معاون حوزه علمیه مازندران ادامه داد: توجه به شخصيت زندگي و انديشه‌هاي شهيد مطهري نبايد تنها به يك روز و هفته خلاصه شود بلكه اين مهم بايد از سوی نويسندگان، دستگاه‌هاي فرهنگي و تبليغي و رسانه‌ها در طول سال مورد توجه قرار گيرد.

 

حجت الاسلام اکبری همچنین بر ضرورت شناسايي رمز ماندگاري آثار و نوشته‌هاي استاد شهيد مطهري از سوی طلاب و روحانیان تأكيد كرد و گفت: آثار شهيد مطهري به قدري اثرگذار و مطلوب است كه امام راحل همه آثار اين علامه شهيد را تاييد كرد.

 

وی در نظر گرفتن نيازهاي روز جامعه در تأليف‌ها، نوشتن مطالب پس از مطالعه عميق و كامل و رعايت تقواي همه جانبه را از ديگر امتيازها و ويژگي‌هاي آثار شهيد مطهري عنوان كرد و افزود: به همين علت است كه آثار شهيد مطهري زنده و پويا است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران نظريه پردازي در علوم اسلامي، جامعيت، افتخارداشتن به لباس روحانيت و عالِم به زمان بودن را از جمله ويژگي هاي شهيد استاد مطهري(ره) عنوان کرد و گفت: يکي از عواملي که شهيد مطهري(ره) را به مقام والاي علمي و عملي رساند، اساتيد والا و کم نظير حوزه هاي علميه بود که در رأس آنها امام خميني(ره)، آيت الله بروجردي و علامه طباطبايي بودند و نفس هاي اين بزرگان بود که با آن ذخاير علمي و معنوي از شهيد مطهري(ره) اينچنين شخصيتي به وجود آورد.

 

معاون حوزه علمیه مازندران، شهيد مطهري(ره) را مرزبان به تمام معنا در علوم ديني معرفي کرد و اظهار داشت: شهيد مطهري(ره) لباس روحانيت را بالاترين افتخار در طول عمر خودش مي داند.

 

حجت الاسلام اکبری گفت: شهيد مطهري دانشمندي فرزانه و آگاه به زمان بود كه با نکته سنجي و درايت ويژه خود توانست بدون هيچگونه تنشي به بسياري از شبهات گروه هاي مختلف و از جمله دانشگاهيان پاسخ دهد.

 

وي به رمزهاي موفقيت اين شهيد بزرگوار اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش و كوشش مستمر براي رسيدن به هدف، وقت شناسي، شجاعت و ولايتمداري از جمله رموز موفقيت ايشان بوده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکيد بر اينکه شهيد مطهري هيچگاه جز براي دفاع از اسلام گام برنداشت، يادآور شد: شهيد مطهري اسوه اخلاق و تفکر اسلامي بوده و پيشرفت علمي ايران اسلامي را در تمام زمينه‌ها بيمه کرده و در حقيقت ايشان حق حيات معنوي بر همه جامعه دارد./950/302/ب2

ارسال نظرات