۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۴۲۴۳۸۳
امام جمعه پلدختر:

رسالت عالمان دین اشاعه و تبیین فرهنگ دینی در جامعه است

امام جمعه پلدختر علم و دانش را مهم ترین و اثرگذارترین سلاح برای مقابله با تهاجم فرهنگی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی دانست و گفت: رسالت عالمان دین اشاعه و تبیین فرهنگ دینی در جامعه است.
عالمان دين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد سوری، امام جمعه پلدختر، ظهر امروز در مراسم تجلیل از اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) این شهرستان به مناسبت روز معلم، گفت: معلمان پرچمداران اشاعه علم، دانایی و فرهنگ در جامعه هستند.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، افزود: ایشان الگوی همه ما در امر تعلیم و تربیت است و بازگوکردن آثار شهید مطهری در جهت آگاه بخشی به نسل جوان امری حیاتی است.

 

حجت الاسلام سوری بیان داشت: امروز انتظار می رود با اشاعه و ترویج آثار شهید مطهری برای نسل جوان، در تربیت نسلی سالم و توانمند برای گسترش مفاهیم ناب اسلام و مکتب اهل بیت (ع) در جامعه تلاش کرد.

 

امام جمعه پلدختر هدف از فرستادن پیامبران را هدایت و نشان دادن راه مستقیم به بشریت خواند و عنوان داشت: معلمان و مدرسان ادامه دهنده راه انبیا و اولیای الهی هستند.

 

وی با اشاره به ویژگی معلمان، خاطرنشان کرد: داشتن نظم و برنامه ریزی برای موفقیت در وادی تدریس، بنیه قوی علمی، حوزوی و آشنایی به موضوعات روز جهان و جامعه از مهم ترین ویژگی های معلمان است.

 

امام جمعه پلدختر تصریح کرد: نظم و برنامه ریزی موجب انگیزه و ارتقای دانش مخاطبان می شود و از عوامل موفقیت معلمان است.

 

وی با اشاره به رسالت خطیر معلمان در سنگر تعلیم و تربیت، اظهار داشت: معلمان و اساتید همراه با تعلیم باید اشاعه دهنده آموزه های اسلامی اخلاقی باشند.

 

حجت الاسلام سوری علم و دانش را مهم ترین و اثرگذارترین سلاح برای مقابله با تهاجم فرهنگی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: استادی در امر تعلیم و تربیت موفق است که مجهز به سلاح علم و دانش روز باشد.

 

وی با تأکید بر اینکه اساتید حوزه باید الگوی طلاب و دیگر اساتید باشند، عنوان کرد: عالمان دین باید در جهت اشاعه و تبیین فرهنگ دینی و گسترش آن در جامعه گام بردارند.

 

امام جمعه پلدختر تصریح کرد: عالم دین زمانی موفق است که بتواند در ابعاد زندگی خویش عامل به دین باشند و از علم خویش در عرصه عمل و تلاش برای اثرگذاری در جامعه بهره مند شود./9459/202/ب2

ارسال نظرات