۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۴۲۴۸۱۴
آيت‌الله طباطبایی نژاد:

جریان‌های سیاسی کشور با اتحاد جلوی سلطه دشمن را بگیرند

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: اصولگرا و اصلاح طلب باید مطیع قانون اساسی و ولایت فقیه باشند و اجازه ندهند کشور تحت هیچ شرایطی تحت سلطه دشمن اداره شود.
آیت الله طباطبایی نژاد
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد صبح امروز در دیدار اعضای دفاتر چهارگانه انجمن اسلامی دانشگاه‌های اصفهان عنوان کرد: گاهی سؤالاتی در شبکه‌های مجازی مطرح می‌شود که پاسخ آن برای نسل جوان ممکن است مشکل باشد، افرادی که با منابع اسلامی و دینی آشنا هستند وظیفه دارند به این شبهات پاسخ دهند.

 

وی تصریح کرد: برخی افراد با مقایسه‌های سطحی بین دوران قبل و بعد از انقلاب، دستاوردهای انقلاب را زیر سؤال می‌برند در حالی که انقلاب اسلامی ایران با هدفی بسیار متعالی به رهبری امام راحل(ره) اقامه شد و در دوران پس از پیروزی به همه آن اهداف عالی دست یافته است.

 

امام جمعه اصفهان، با بیان این مطلب که «برخی افراد می‌گویند همه مردم در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب عبادات اسلامی را انجام می‌دادند» گفت: اسلام ناب محمدی محدود به نماز و نیاش نیست، عبادت هم تنها خاص انسان‌ها نیست و مربوط به همه موجودات است و تنها انسان در امر عبادت پروردگار تخلف می‌کند، قرآن مجید در این مورد تصریح و تأکید دارد؛ این عبادت با امانتی که خداوند می‌فرماید تنها انسان توانست آن را بر عده بگیرد، متفاوت است.

 

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد تأکید کرد: مهم‌ترین تفاوت دوران قبل و بعد از انقلاب در اموری است که انقلاب آن‌ها را احیا کرد، انقلاب اسلامی زمینه توجه و اجرای قوانینی از قرآن کریم را فراهم کرد که در دوران قبل از آن یا اصلاٌ اجرا نمی‌شد یا امکان اجرای آن‌ها وجود نداشت.

 

وی اظهار کرد: قانون مسلمانان باید طبق اسلام باشد اما در دوران قبل از انقلاب اینگونه نبود، امام راحل(ره) برای تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی از نخبگان حوزه و دانشگاهی که به مبانی اسلامی متعهد بودند استفاده کرد، در قانون اساسی تصریح شده که تمام قوانین مجلس شورای اسلامی باید بر اساس اسلام تصویب شود.

 

امام جمعه اصفهان در ادامه این مطلب افزود: در کنار قانون اساسی هم شورای نگهبان متشکل از شش فقیه و شش حقوقدان برای حراست و صیانت از حریم اسلام و قانون اساسی قرار داده شده است؛ مجموعه این عوامل در حالی است که در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فساد و فحشا علنی بود و با مجوز دولت افرادی به اداره مراکز فساد اقدام می‌کردند.

 

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد رهبری و ولایت فقیه را یکی دیگر از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: مسأله ولایت فقیه در طول تاریخ مورد اتفاق تمامی فقهای شیعه و سنی بوده، فرق بین شیعه و سنی در این مسأله آن است که اهل تسنن به حکومت اولی‌الأمر هم رضایت می‌دهند اما شیعیان عقیده دارند قول و فعل اولی الأمر باید مطابق با قول و سخن خداوند و رسول اسلام(ص) باشد؛ به جز این مسأله، شیعه و سنی در تمام وژگی‌های رهبر مسلمانان و اینکه او باید فقیه جامع‌الشرایط باشد، اتفاق نظر دارند.

 

وی تأکید کرد: حتی دشمنان ما نیز علی رغم تمام خصومت‌هایی که با دارند نتوانسته‌اند بر شرایط رهبری ایرادی بگیرند زیرا این شرایط افزون بر قرآن و روایات اسلامی، با منطق و عقل سلیم انسانی هم کاملاٌ سازگاری دارد.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در کنار نهاد رهبری، مجلس خبرگان قرار داده شده که اعضاس آن دو وظیفه مهم انتخاب رهبری از بین اعلم مجتهدان زمان و همچنین نظارت بر حُسن رفتار و حفظ صفات رهبری را بر عهده دارند.

 

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد، استقلال ملی را از جمله دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: از منظر قوانین اسلامی، مسلمان نباید تحت سلطه کافران باشد، انقلاب اسلامی زمینه‌ای فراهم آورد که این دستور حیاتی اسلام اجرا شود، در دوران قبل از انقلاب هرگز به این مسأله توجه نمی‌شد و کشور ما به سادگی تحت سلطه و نظارت بیگانه اداره می‌شد.

 

وی گفت: تأکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم توجه به بندهایی که در جریان تصویب برجام به نگارش در می‌آید و همچنین سایر مناسبات سیاسی برای آن است که، در هر لحظه امکان انحراف جامعه و نتیجه غلبه دشمن وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان عنوان کرد: کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، با پول خود اسلحه خریده‌اند اما همانند یک سرباز در خدمت منافع آمریکا هستند، اسلام با این طریقه رفتار مخالف می‌باشد و این در حالی است که قوای نظامی ما بدون وابستگی به شرق و غرب از سلاح‌های خود استفاده می‌کنند.

 

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود، تأکید کرد: استعمال تندرو و کندرو غلط است، افراد یا انقلابی هستند یا ضد انقلابی؛ اصولگرا و اصلاح طلب باید مطیع قانون اساسی و ولایت فقیه باشند و اجازه ندهند کشور تحت هیچ شرایطی تحت سلطه دشمن اداره شود./202/868/ب1

ارسال نظرات