۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۴۲۵۹۱۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

امام حسین جلوه حقیقی فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی امام‌حسین (ع) را جلوه حقیقی فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: باید مسلمانان با الگو قرار دادن این امام همام، ادامه‌دهنده راه اباعبدالله الحسین (ع) باشند.
حجت الاسلام خادمی- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت سوم شعبان، فرخنده سالروز میلاد سالار شهیدان، امام حسین (ع)، اظهار کرد: سبک و سیره این امام همام درس‌های زیادی برای امت اسلام به ویژه شیعیان دارد.

 

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) یکی از عوامل و دلایل خلقت بوده است، افزود: امام حسین (ع) جریانی است که خداوند بشریت را به واسطه وجود ایشان از همه زشتی‌ها و کاستی‌ها نجات داده است.

 

حجت‌الاسلام خادمی آن حضرت را بهترین چراغ راه برای بندگان و مؤمنان دانست و ادامه داد: هیچ زمینی برتر از زمین کربلا نیست و قبل اینکه زمین مکه وجود داشته باشد، خداوند زمین کربلا را ایجاد کرد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی امام حسین (ع) را اسوه معرفت، تقوا، شجاعت و مردانگی، اخلاق و سخاوت معرفی و اظهار کرد: توسل به امام‌حسین (ع)، مایه نجات امت اسلام از دنیازدگی است.

 

وی با بیان اینکه قیام امام‌حسین (ع) نه برای حکومت بلکه برای اجرای عدالت در راستای عبادت خدا در جامعه اسلامی بود، افزود: امام‌حسین (ع) دست جنایتکاران را از دین کوتاه و با انقلابی خونین دشمنان اسلام را رسوای دو عالم کرد.

 

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه امام سوم شیعیان با قیام و شهادت خود عظمت و سیادت بنی‌هاشم در راه هدایت دین را اثبات کرد، گفت: امام حسین (ع) که مهم‌ترین لقب ایشان سید‌الشهدا بوده، با شهادت خویش فرهنگ اسلامی را بارور و این دین آسمانی را بیمه کرد.

 

وی با اشاره به اینکه امام‌حسین (ع) نماد و جلوه حقیقی فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: باید مسلمانان با الگو قرار دادن این امام همام، ادامه‌دهنده راه ایشان باشند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: راز عزت حسینی، ذوب ‌شدن در این حقیقت است که تمام رفتار و گفتار و اهداف امام‌حسین (ع) اطاعت از خدا و اجرای فرمان‌ها او بود.

 

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: جلوه‌های مختلفی از حقیقت اسلام در رفتار امام حسین (ع) در صحرای کربلا نمایان بوده که بیانگر ارزش‌هایى نظیر انسانیت، جوانمردى، شفقت و محبت است از این رو وقتى از دور متوجه حرکت نیروى مهاجم می‌شود، با این‌که از موقعیت و فرصت مناسبى برخوردار است به روش پدر بزرگوار خود على (ع) در صفین علیه آنان حرکتى انجام نمی‌دهد.

 

وی تصریح کرد: از شاخص‌ترین فضایل اخلاقی امام‌حسین (ع) که در زندگی فردی و اجتماعی و هم در رخداد عظیم حماسه حسینی، حضور پررنگ و برجسته‌ای دارد، عزتمندی و ذلت‌گریزی است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی همچنین با گرامیداشت روز پاسدار، با اشاره به این‌که پاسداری کرامتی است که خداوند متعال به انقلاب اسلامی و تمامی پاسداران و ملت ایران عطا کرده است، خاطرنشان کرد: پاسداری منصب بزرگ انبیای عظام و اولیای خداوند تعالی است زیرا همه انبیاء پاسدار اسلام و دین بوده‌اند.

 

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: این رسالت، مأموریت سنگینی است که به دوش سپاهیان و بسیجیان بوده و باید با برنامه‌ریزی و هدفمندی آن را انجام دهند.

 

وی در خاتمه اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شاخصه‌هایی چون تبلور ارزش‌ها و معیارهای دینی، مردمی‌بودن، ولایت‌مداری و شهادت‌طلبی در سه بعد اساسی و عمده رسالت خود؛ یعنی حفظ انقلاب در برابر هر سه طیف تهدیدات، توسعه و تعمیق انقلاب اسلامی، عمق‌بخشی داخلی و خارجی و ظرفیت‌سازی، کارآمدسازی سپاه و بسیج ایفای نقش کرده و همچنان نیز در این زمینه نقش‌آفرین است./9314/302/ب3

ارسال نظرات