۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۴۲۶۲۶۸
مدیر حوزه علمیه قائمشهر:

طلاب حافظان واقعی مفاهیم قرآنی در جامعه هستند

مدیر حوزه علمیه قائمشهر با بیان این که حوزه های علمیه پیشگام ترویج قرآن و مفاهیم متعالی آن در جامعه هستند، گفت: طلاب و روحانیان رسالت سنگینی در خروج قرآن از مهجوریت بر عهده دارند.
مدیر حوزه علمیه قائمشهر 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم امروز در حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر به کار خود پایان داد.

 

حجت الاسلام محمد صادق سلیمانی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر در این مراسم با بيان اين که فهم صحيح و عميق از مفاهيم قرآني در گرو تدبر در قرآن است، افزود: عشق به ذات اقدس الهي با انس و الفت با کلام خدا به اوج مي رسد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران اظهار داشت: قرآن منشأ حيات امت اسلام است و براي اينكه حيات معنوي به جامعه برگردد بايد به قرآن و معارف آن تمسك جوييم، درك مفاهيم قرآن كريم و عمل به آن اهميت بسياري دارد، چرا تأثير اصلي قرآن كه همان هدايت‌گري قرآن خواهد بود در گرو درك مفاهيم موجود در قرآن است.

 

حجت الاسلام سلیمانی بیان داشت: مهجوريت قرآن به معناي راه نيافتن تعاليم انسان‌ساز قرآن در زندگي مسلمانان است نخواندن قرآن، ترجيح غير قرآن بر قرآن، تدبر و انديشه نكردن در قرآن و از همه مهمتر عمل نكردن به قرآن از مصاديق مهجوريت قرآن است.

 

وی به اهميت تدبر در مفاهيم الهي اشاره کرد و گفت: پيامبر گرامي اسلام(ص) در خصوص اهميت تدبر در قرآن کريم فرمودند؛ بعد از نعمت ايمان به خود، نعمتي بالاتر از علم به کتاب خدا و شناخت تأويل آن نداده است.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با بيان اين که فهم صحيح و عميق از مفاهيم قرآني در گرو تدبر در قرآن است، افزود: عشق به ذات اقدس الهي با انس و الفت با کلام خدا به اوج مي رسد.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به جايگاه والاي تفکر و تدبر در دين اسلام، بيان کرد: شکل‌گيري شخصيت و هويت ديني افراد بسته به تعمق، تفکر و تدبر در مبادي ديني است.

 

وی با بیان این که حوزه های علمیه پیشگام ترویج قرآن و مفاهیم متعالی آن در جامعه هستند، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان رسالت سنگینی در خروج قرآن از مهجوریت بر عهده دارند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت مباحث قرآنی در حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: به حتم توجه به مبانی قرآنی در حوزه های علمیه موجب تقویت پایه های علمی طلاب خواهد شد.

 

حجت الاسلام سلیمانی با تأکید بر این که باید مفاهیم قرآنی همچون مباحث آموزشی در حوزه های علمیه به یک فرهنگ تبدیل شود، تصریح کرد: تدبر در کلام الهي انسان را در مسير حقيقت و سعادت قرار مي دهد.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر، سطحی نگری به مباحث قرآنی را بزرگترین آسیب ترویج این فرهنگ در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: به حتم تدبر به قرآن زمینه ساز عمل به مفاهیم قرآنی را فراهم خواهد کرد.

 

وی با بیان این که متأسفانه جامعه امروز از مفاهیم قرآنی فاصله گرفته است، تصریح کرد: مهم ترین عامل بحران ها و ناهنجاری های امروز جامعه اسلامی فاصله گرفتن از مفاهیم متعالی قرآنی است.

 

حجت الاسلام سلیمانی با تأکید بر این که طلاب و روحانیان وظیفه دارند مفاهیم ناب قرآنی در جامعه تبیین و نهادینه کنند، ادامه داد: متأسفانه جامعه امروز به دلیل گسترش فرهنگ غربی از برخی مفاهیم قرآنی و دینی فاصله گرفته است و همین مسأله موجب مشکلات و ناهنجاری هایی در جامعه شده است./950/202/ب2

 

ارسال نظرات