۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۴۲۷۴۸۷
امام جمعه بابل مطرح کرد؛

ضرورت تکیه جمهوری اسلامی بر نسل جوان در راستای دستیابی به آرمان های بلند

امام جمعه بابل تعداد بالای جوان در یک جامعه را سرمایه ای بسیار مهم دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به آرمان های بلند خود و تبدیل شدن به یک کشوری نمونه، باید به نسل جوان خود تکیه کند.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در جشن روز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان در مدرسه علمیه خاتم الانبیای بابل با گرامیداشت اعیاد شعبانیه، به نامگذاری روز جوان اشاره کرد و گفت: نامگذاری روزهایی مانند روز جوان که با یاد و نام اهل بیت(ع) و خاندان پیامبر گرامی اسلام(ص) گره می خورد، کاری بسیار ارزشمند است.

 

وی با بیان این مطلب که متولیان امور جوانان این فرصت ها را برای توجه به جوانان جامعه اسلامی غنیمت بشمارند، افزود: جوانان موتور محرکه جامعه هستند و هرجا که مسؤولیتی به آنها سپرده شده است آن را به بهترین نحو به انجام رساندند.

 

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیای بابل به توجه پیامبر گرامی اسلام به جوانان پرداخت و اظهار داشت: پیامبر (ص) نهضت خود را با جوانان گره زد و جوانان در حکومت اسلامی صدر اسلام مسؤولیت های خطیر و مهمی را بر عهده داشتند.

 

وی با بیان اینکه نشاط و صداقت جوانان عامل تسریع کننده و تعیین کننده محسوب می شود، خاطرنشان کرد: باید با بها دادن به جوانان آنان را برای ورود به مسؤولیت های خطیر و حساس آماده کرد و این نیازمند زمینه و بستر سازی مناسب برای آنان است.

 

حجت الاسلام روحانی تعداد بالای جوان در یک جامعه را سرمایه بسیار مهم دانست و تأکید کرد: جمهوری اسلامی برای دستیابی به آرمان های بلند خود و تبدیل شدن به کشوری نمونه، باید به نسل جوان خود تکیه کند و به آنها مسؤولیت بسپارد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر کشور ما با داشتن 31 درصد جوان، برخوردار از سرمایه بزرگ معنوی و الهی است و باید قدردان این فرصت ارزشمند تاریخی بود.

 

امام جمعه بابل با برشمردن برخی مشکلات جوانان از جمله اشتغال و ازدواج، تصریح کرد: هدرروی این فرصت تاریخی و عدم اهتمام برای رفع مشکلات جوانان آثار و تبعات غیر قابل جبرانی را به همراه خواهد داشت.

 

وی افزود: دشمنان نوک پیکان حملات خود را در عرصه فرهنگی و اجتماعی به سمت جوانان و بانوان ما نشانه گرفته اند تا آنان را به سمت رخوت و ابتلا به انواع آلودگی ها ببرند.

 

حجت الاسلام روحانی به حضور جوانان در عرصه های معنوی در جامعه از جمله حضور فعال در نمازهای جماعت، جمعه و برنامه های مذهبی پرداخت و گفت: با توجه به همه فشارها و سختی هایی که ابزار های مختلف ارتباطی مانند اینترنت، ماهواره و شبکه های اجتماعی برای فشار آوردن به نسل جوان ما وارد می کند، جوانان نظام اسلامی در صحنه های ایمان، جهاد و صحنه های دیگر حضور جدی دارند.

 

وی افزود: امروز اشتغال جوانان جویای کار، تسهیل شرایط ازدواج و فراهم ساختن امکانات لازم نظیر مسکن برای آنان باید مورد اهتمام جدی مسؤولان باشد.

 

استاد  حوزه علمیه با تأکید بر این مطلب که پیر شدن جامعه ما و عدم جایگزینی مناسب نسل جدید برای آینده کشور یک تهدید جدی است، اظهار داشت: ازدواج بهنگام و فراهم کردن شرایط فرزند آوری برای رشد جمعیتی کشور مهم و ضروری است./1313/202/ب2

ارسال نظرات