۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۴۲۸۳۲۲
مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین:

انسان منتظر نسبت به رویدادها بی‌تفاوت نیست

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین گفت: انسان منتظر بین رویدادها وحدت ایجاد می‌کند و نسبت به آنان بی تفاوت نمی‌شود و اعمال و کردار خود را در راستای کسب معنویات همانند یک منتظر واقعی پرورش می‌دهد.
مهدویت

طاهره شاکری، مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تبیین معنا و مفهوم مهدویت، گفت: اسلام ارزش و اهمیت فراوانی برای جایگاه مهدویت قائل شده است.

 

وی افزود: تمامی ادیان به ظهور منجی معتقد هستند و به طور مشترک بر این عقیده که موعود به عنوان رهبری عادل جهان را پر از عدل خواهد کرد پافشاری دارند و این بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نکته بر حق بودن موعود به شمار می‌رود.

 

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین بیان داشت: در روایات و احادیث بسیاری به بازگشت و رجعت مومنان در عصر ظهور اشاره شده است و این امر سبب روشن شدن شعله‌های امید در بین مسلمانان بوده تا لحظه لحظه عمر خود را در انتظار فرج سپری کنند.

 

شاکری درباره تمایز امید و آرزو، گفت: امید انسان را می‌سازد و متحول می‌کند در حالی که آرزو، کوچک‌ترین تحولی را در انسان به وجود نمی‌آورد برای مثال شاگردی که عملا درس نمی‌خواند ولی آرزوی کسب نمره‌ خوب را در سر می‌پروراند هرگز بدان نمره ایده آل نخواهد رسید.

 

وی انتظار را برای منتظر بسیار پر فایده قلمداد کرد، اظهار داشت: در بحث انتظار دو بحث و دو فایده مهم وجود دارد نخست اینکه در بحث انتظار، نیاز است عقل منتظر رشد کرده و همانند یک فرمانده نه فرمانبر در همه امور هادی او باشد و نکته دیگر اینکه همه عالم خواهان گسترش عدالت در سراسر جهان باشند.

 

شاکری با اشاره به فواید انتظار، گفت: انسان منتظر بین رویدادها وحدت ایجاد می‌کند و نسبت به آنان بی تفاوت نمی‌شود و اعمال و کردار خود را در راستای کسب معنویات همانند یک منتظر واقعی پرورش می‌دهد./302/813/ب1

ارسال نظرات