۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۴۲۸۵۴۶
در ۱۱ عنوان رشته قرآنی؛

سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در خراسان شمالی آغاز شد

مرحله شهرستانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از امروز در 11 عنوان رشته در استان خراسان شمالی آغاز شد و تا پایان هفته به پایان می‌رسد.
مسابقات قرآن در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، صبح سه‌شنبه، مرحله شهرستانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در شهرستان‌های مختلف استان خراسان شمالی آغاز شد و بر اساس برنامه تا پایان هفته جاری با معرفی نفرات برتر در 11 رشته قرآنی به کار خود پایان می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی امروز در حاشیه آغاز این مسابقات، اظهار کرد: سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش‌های حفظ، قرائت، ترتیل، معارف، اذان، دعاخوانی، ابتهال، هم‌سرایی و همخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به رقابت قرآن‌آموزان در 11 عنوان رشته قرآنی، اضافه کرد: حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، معارف، دعاخوانی، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم، اذان و ابتهال 11 عنوان رشته‌های سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم هستند.

 

حجت‌الاسلام سهرابی با بیان اینکه مسابقات مزبور در دو بخش برادران و خواهران برگزار می‌شود، ادامه داد: در بخش خواهران 9 رشته نخست تا مرحله کشوری برگزار شده و در بخش برادران نیز به غیر از حفظ کل قرآن کریم و قرائت تحقیق که تا مرحله بین‌المللی برگزار می‌شود، رقابت در سایر رشته‌ها تنها تا مرحله کشوری ادامه خواهد داشت.

 

وی با یادآوری اینکه ثبت‌نام مرحله شهرستانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در خراسان شمالی از چهاردهم فروردین‌ماه تا پایان اردیبهشت انجام شد، اظهار کرد: مرحله شهرستانی این مسابقات نیز تا پایان هفته جاری در شهرستان‌های هشت‌گانه استان برگزار شده و در خاتمه این مرحله سه نفر برتر رشته‌های یازده‌گانه هر شهرستان در دو بخش خواهران و برادران به مرحله استانی راه می‌یابند.

 

حجت‌الاسلام سهرابی افزود: صبح امروز، سه‌شنبه قرآن‌آموزان خواهر شرکت‌کننده در شهرستان جاجرم در محل حسینیه دهقانی‌ها و برادران شرکت‌کننده در این شهرستان در مسجد سیدالشهدا (ع)، رقابت خود را آغاز کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: فردا، پنجم خردادماه نیز مسابقات در شهرستان گرمه، ششم خردادماه در شهرستان‌های اسفراین و شیروان، دهم خردادماه در شهرستان‌های بجنورد و مانه و سملقان و دوازدهم خردادماه نیز مرحله شهرستانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در شهرستان فاروج این استان برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سهرابی با اشاره به اینکه مرحله استانی این مسابقات نیز از بیستم تیر تا دوازدهم شهریورماه امسال برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: نفرات برتر هر رشته در استان به مرحله کشوری راه می‌یابند به‌گونه‌ای که در مرحله استانی در هر رشته تنها یک نفر به مرحله کشوری صعود می‌کند.

 

وی با بیان اینکه مرحله کشوری سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بیست و پنجم لغایت هفتم آبان ماه امسال به میزبانی استان گیلان برگزار می‌شود، اظهار کرد: در حد فاصل زمان برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی تا کشوری دوره‌های آموزشی ویژه منتخبان مرحله استانی برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سهرابی با یادآوری اینکه پارسال و در سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان خراسان شمالی بیش از 10 هزار نفر شرکت کردند، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال شمار شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها در استان به نسبت سال گذشته افزایش یابد./202/9314/ب1

ارسال نظرات