۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۴۲۸۷۳۹
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

پاسخ گویی صحیح به شبهه افکنی های دشمن از ضرورت های امروز کشور است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که پاسخ گویی صحیح به شبهه افکنی های دشمن و آگاهی بخشی به جوانان از ضرورت های امروز کشور است، گفت: دشمن می خواهد با شبهه افکنی و تردید، نسل جوان را از راه نورانی امام دور کند و در این میان دست به هر اقدامی می زند.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری صبح امروز در  نشست کمیته هماهنگی برنامه های ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با بیان این که گسیل دادن مردم به سمت تهران در سالگرد ارتحال امام بدون برنامه ریزی خسران آفرین است، گفت: باید بکوشیم که در هر منطقه، شهر و روستایی برنامه ریزی درست جهت برگزاری مراسم های بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) صورت گیرد و برنامه ها با کیفیت عالی برگزار شود.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه باید نام و یاد امام راحل در ایام رحلت ایشان در همه مناطق فراگیر شود و جهت گیری از ایشان در اولویت برنامه ها قرار گیرد، افزود: به یقین مراسم ارتحال امام خمینی(ره) به هر میزان پررنگ برگزار شود و برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن آن برنامه ریزی انجام شود، حق است.

 

وی با اشاره به این که از امام سخن گفتن حق است و ادای این حق هم کار آسانی نیست، تأکید کرد: باید همه توان خود را به کار گیریم و بکوشیم که حق امام راحل به خوبی ادا شود و این صرفا به ویژگی های علمی و فقهی و نقش امام به عنوان یک مرجع تقلید بر نمی گردد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه تنها ویژگی که سبب ماندگاری امام خمینی(ره) برای همه دوران ها می شود و تکلیف ادای حق ایشان را برای عموم سخت و واجب می گرداند، آن حرکتی است که ایشان آغاز کردند، گفت: امام خمینی(ره) حرکتی را آغاز کردند که در سایه آن حرکت پرچم انقلاب اسلامی برافراشته شد و به برکت این انقلاب نیز اسلام جان دوباره گرفت و احیا شد و به یقین این وجه تمایز امام راحل با سایر افراد است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شخصیت امام آنگونه نبود که ایشان تنها از اسلام در مدارس، مساجد و مجامع علمی سخن به زبان بیاورند، ابراز داشت: امام خمینی(ره) آنچه را که می گفت، با همه وجود به عرصه عمل آورد و همین امر سبب شد که برای همیشه جاودان بماند.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که همه تلاش دشمن بر این است که چراغ این انقلاب را خاموش کند و در مقابل آنچه امام آورد، با همه وجود بایستد، تصریح کرد: دشمن می خواهد با شبهه افکنی و تردید نسل جوان را از راه نورانی امام دور کند و در این میان دست به هر اقدامی می زند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که پاسخ گویی صحیح به شبهه افکنی های دشمن و آگاهی بخشی به جوانان از ضرورت های امروز کشور است، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه جمعی از جوانان، راه نورانی امام راحل را پس می زنند، چرا که وجود آنها مملو شده از سؤالاتی که پاسخ داده نشده است و این در حالی است که فطرت و امور عقلانی جوانان سراسر نورانیت است.

 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه با صرف جلسه برگزار کردن و اعزام افراد به تهران برای شرکت در مراسم بزرگداشت ارتحال امام نمی توان زمینه رشد فکری عموم مردم و پاسخ گویی به شبهات جوانان را فراهم کرد، گفت: باید به محتوا بپردازیم و توجه ویژه داشته باشیم؛ دشمن هیچ ندارد اما توانسته فکر جوانان ما را درگیر کند، ما همه چیز داریم ولی متأسفانه نتوانسته ایم معارف ناب اسلام و اهل بیت(ع) را در اختیار جوانان قرار دهیم و این یک خسران بزرگ است./9457/202/ب2

ارسال نظرات