۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۴۳۰۰۵۸
امام جمعه گناوه:

مسؤولان از ساده زیستی امام و رهبری الگوبرداری کنند

امام جمعه گناوه گفت: آنچه که می تواند مردم را نسبت به نظام خوش بین و آنان را با نظام همراه کند، ساده زیستی امام و رهبری است و همه مسؤولان باید به این مسأله تأسی و اقتدا کنند.
امام جمعه گناوه

حجت الاسلام سیدهادی رکنی حسيني امام جمعه گناوه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، با تسلیت سالگرد رحلت امام و قیام 15 خرداد در بیان مهم ترین شاخصه های حضرت امام(ره) گفت: در طول زندگی و در طول قیام 15 خرداد تا پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مهم ترین ویژگی ها و شاخص های معمار انقلاب اسلامی ایمان به خدا بود.

 

امام جمعه گناوه ایمان به هدف را به عنوان دومین ویژگی امام راحل عنوان کرد و بیان داشت: امام خمینی(ره) به آن هدفی را که برای انقلاب ترسیم کرده بود ایمان داشت و از این رو خود نیز در جمله ای عنوان کرده بود که اگر تمام عالم در مقابل ما بایستند ما در مقابل دنیای آن خواهیم ایستاد.

 

وی ایمان به راهی و هدفی که انتخاب کرده بود و نیز ایمان به ملت را از دیگر شاخص های امام(ره) دانست و گفت: به تعبیر امام(ره)، ملت ایران از مردم زمان حجاز در عصر پیغمبر(ص)و در عصر امام علی(ع) و امام حسین(ع)از مردم کوفه، بالاتر هستند.

 

حجت الاسلام رکنی در پاسخ به این سوال که چه عاملی سبب می شود که امام خمینی(ره) در بیان خود صراحت داشته باشد تصریح کرد: صداقت امام با مردم مهم ترین عامل بود؛ امام در تمام موضع خود آنچه که برایش مهم می پنداشت هدف انقلاب بود و هدف انقلاب جز با صراحت کلام میسر نمی شد ازاین رو امام صراحت لهجه و بدون تعارف با کسی هرجا که احساس می کرد که خطر متوجه انقلاب می شد چه از دوستان و چه از دشمنان، با کسی تعارف نمی کرد.

 

امام جمعه گناوه با توجه به تاکید امام بر ساده اندیشی درباره پیامدهای تجمل گرایی و کاخ نشینی مسؤولان گفت: امام فرمودند که من یک موی کوخ نشین را با کاخ نشین معامله نمی کنم. آنچه که سیره امام(ره) بود ساده زیست بودن آن بود حتی خانه ملکی هم نداشت و اگر هم داشت به مرحوم به سید احمد واگذار کرد و ایشان هم بعد به مقام معظم رهبری؛ از این رو آنچه که می تواند مردم را نسبت به نظام خوش بین کند و آنان را با نظام همراه کند، ساده زیستی امام و رهبری است. همه مسؤولان هم باید تأسی و اقتدا کنند.

 

وی افزود: قطعاً یکی از آسیب های انقلاب که می تواند به صورت مصداقی بیان کرد موضوع تجملات در زندگی است به این معنا که یک مسؤول باید از لحاظ زندگی باید در سطح مردم عادی جامعه باشد.

 

حجت الاسلام رکنی در پاسخ به این سوال که منسوبان و افرادی که به نوعی ادعای قرابت فکری و خویشاوندی با حضرت امام دارند برای حراست و پاسداری از خط امام چه وظیفه ای دارند گفت: اگر کسی ادعایی می کند و خود را مقلد و شاگرد امام می داند باید در عمل هم نشان دهد و بین گفتار و عمل فاصله نباشد. اگر مدعی پیرو خط امام هستیم باید بر خلف صالح امام ببینیم و قطعا آنجا تجلی پیدا خواهد کرد و ظهور و بروز خط امام در پیروی از ولایت است./302/833/ب1

ارسال نظرات