۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۴۳۰۱۷۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اجرای دقیق قوانین اسلامی زمینه‌ساز پیشرفت مادی و معنوی کشور است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با یادآوری اندیشه‌های والای امام راحل، گفت: همان‌گونه که امام خمینی (ره) نیز همواره تأکید داشتند، اجرای دقیق قوانین اسلامی زمینه‌ساز پیشرفت مادی و معنوی نظام اسلامی است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی که در آستانه چهاردهم خرداد با شرکت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) اجرای دقیق قوانین اسلامی را زمینه‌ساز پیشرفت کشور و نظام دینی و ارتقای بعد معنوی و مادی مردم می‌دانستند.

 

وی ادامه داد: امروز نیز بایستی همه به ویژه مسؤولان و مدیران جامعه با تأسی از فرمایشات و رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب در مسیر درست و تعالی نظام اسلامی گام بردارند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی بر حفظ و ترویج بیش از پیش اندیشه‌های والای امام خمینی (ره) در جامعه اسلامی تأکید کرد و افزود: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی شخصیت بی‌نظیری داشت که توانست با اتکا به خداوند تحولی بزرگ در ایران و جهان ایجاد کند.

 

وی با بیان اینکه وجود مجموعه‌ای از صفات فردی، عرفانی، سیاسی و اجتماعی، امام خمینی (ره) را به رهبری بی‌نظیر و ممتاز در دنیا تبدیل کرده بود، اضافه کرد: امام راحل با اتصال قلبی به بارگاه الهی، همه قدرت‌های دنیوی را خرد می‌دید و به همین دلیل نیز هیچ‌گونه هراس و واهمه‌ای از دشمنان و قدرت‌های ظاهری جهان نداشت ازاین‌رو بزرگ‌ترین اتفاق‌ها، کمترین تأثیری در ایشان نداشت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: امام راحل ابتدا در زندگی فردی و از دوران جوانی شروع به خودسازی کرد و سپس وارد دنیای سیاست شد و این خودسازی باعث شد تا نهضت وی همراه با انگیزه الهی و سرکوب نفس باشد.

 

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در همه احوال، اعمال و رفتار خود را در محضر خدا می‌دید و همواره تنها برای کسب رضای باری تعالی تلاش می‌کرد، ادامه داد: به همین دلیل بود که ویژگی‌هایی چون شجاعت، عزت نفس، صبر و بردباری، ایستادگی در راه حق و قدرت تأثیرگذاری بالا بر مردم در امام خمینی (ره) جمع شده بود.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به منش و بزرگی امام راحل، اظهار کرد: امام خمینی (ره) نه‌تنها به مسائل کلان مملکت اسلامی و موضوعات کلی اجتماعی و فرهنگی توجه می‌کرد بلکه در بسیاری مواقع به مسائل جزئی و خرد نیز توجه ویژه‌ای داشت.

 

وی با تأکید بر اینکه باید شخصیت و سیره ارزشمند امام راحل برای نسل‌های جدید و جوانان و نوجوانان تشریح و تبیین شود، خاطرنشان کرد: همه وظیفه دارند برای آشنا کردن بیشتر جوانان و نوجوانان با آرمان‌ها، اندیشه‌ها و ارزش‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی فعالیت کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی معرفی شخصیت والای امام راحل به جامعه امروز را ضروری دانست و تصریح کرد: همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و مذهبی وظیفه دارند در راستای انتقال افکار و آثار بنیان‌گذار انقلاب و نظام اسلامی به نسل‌های آینده تلاش مضاعف داشته باشند چراکه انتقال این آرمان‌ها و ارزش‌ها آینده نظام اسلامی را بیمه می‌کند./9314/202/ب2

ارسال نظرات