۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۴۳۰۶۴۵
دبیر اجرایی حوزه‌ علمیه خراسان:

جهاد کبیر سلاح ویژه امت اسلام در برابر دشمنان است

دبیر اجرایی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه برخورداری از سلاح جهاد کبیر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سپاه اسلام است، گفت: شتوانه جهاد کبیر ایمان داشتن به قدرت خداوند، دنیای آخرت و زندگی جاوید و باور عمیق به وعده پیروزی حق بر باطل است.
حجت الاسلام فرزانه- دیدار مسؤولان فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه، دبیر اجرایی حوزه علمیه خراسان، شامگاه شنبه در جمع شماری از مسؤولان فرهنگی استان خراسان شمالی، با بیان اینکه حاکم شدن دین در جامعه ایران یکی از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) است، افزود: خداوند همیشه حافظ انقلاب اسلامی ایران بوده و این موضوع نیز در طول 37 سال اخیر به صورت مکرر به اثبات رسیده است.

 

وی اضافه کرد: در طول سال‌های گذشته از انقلاب اسلامی، بارها شاهد امداد غیبی به نفع نظام اسلامی بوده‌ایم که یکی از آن‌ها طوفان شن در صحرای طبس و شکست نقشه نظامی آمریکایی‌ها بود.

 

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی ادامه داد: امدادهای غیبی در طول هشت سال دفاع مقدس و پس‌ازآن همه نشان‌دهنده نگاه ویژه باری تعالی به انقلاب اسلامی ایران بوده به‌گونه‌ای که تاکنون از محل همین امدادهای الهی دستاوردهای بسیاری نصیب ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است.

 

حجت‌الاسلام فرزانه با اشاره به ارتقای روزافزون اقتدار و عزت ایران اسلامی در بخش‌های مختلف، خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که دشمنان توان مقابله با ما را نداشته و مجبور به کوتاه آمدن در برابر خواسته‌های به حق ملت ایران می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در طول چند دهه گذشته در عرصه نظامی به دستاوردهای شگرفی رسیده و دشمنان نیز این موضوع را می‌دانند، اظهار کرد: دشمن اگر لحظه‌ای توان رویارویی با ایران اسلامی را داشت بدون شک از انجام آن دریغ نمی‌کرد.

 

حجت‌الاسلام فرزانه تصریح کرد: با توجه به قدرت ایران در عرصه نظامی، دشمن میدان مبارزه را به عرصه‌های دیگر انتقال داده ازاین‌رو رهبر معظم انقلاب موضوع جهاد کبیر را مطرح کردند.

 

وی با اشاره به اینکه جهاد کبیر، جهاد فرهنگی و علمی و منطقی با دشمنان اسلام است، گفت: اتکا به خداوند متعال، ایمان به وعده‌های الهی، مقاومت کردن، ایمان به آخرت، ایمان بر پیروزی حق بر باطل پنج مبنا و اصل در جهاد کبیر هستند که باید مورد توجه همه ما باشد.

 

حجت‌الاسلام فرزانه با بیان اینکه درواقع مهم‌ترین ویژگی سپاه اسلام و اصلی‌ترین سلاح ما نیز برخورداری از سلاح جهاد کبیر است، تصریح کرد: جهاد کبیر ویژه امت اسلام بوده و دشمنان به‌طور کلی از این سلاح بی‌بهره هستند.

 

وی با بیان اینکه امروز موعد و زمان جهاد کبیر با دشمنان اسلام است، اضافه کرد: به فضل الهی مردم مسلمان ایران در این جهاد نیز همانند جهاد اکبر و اصغر پیروز خواهند شد.

 

حجت‌الاسلام فرزانه با اشاره به اینکه برای مؤفقیت در جهاد کبیر باید بر فرهنگ و مکتب اسلامی تکیه کنیم، تصریح کرد: بر اساس وعده الهی کسانی که خلاف موازین شرعی و اسلامی حرکت می‌کنند شکست می‌خورند.

 

دبیر اجرایی حوزه علمیه خراسان و رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در خاتمه اظهار کرد: پشتوانه جهاد کبیر ایمان داشتن به قدرت خداوند، دنیای آخرت و زندگی جاوید و باور عمیق به وعده پیروزی حق بر باطل است./9314/پ202/ج1

ارسال نظرات