۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۴۳۰۷۹۶
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تهران مطرح کرد؛

آغاز طرح اطعام در ماه مبارک رمضان با ضیافت افطاری رییس جمهوری

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران گفت: طرح برگزاری 1000 سفره اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان با ضیافت افطاری ریاست جمهوری آغاز می‌ شود.
کمیته امداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران در نشست خبری یکشنبه شانزدهم خردادماه که با حضور اصحاب رسانه در سالن کنفرانس کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، به تشریح فعالیت‌های سال گذشته کمیته امداد و برنامه‌های ماه مبارک رمضان پرداخت.

 

ولیئی با اشاره به تحت پوشش بودن بیش از 130 هزار خانوار از سوی کمیته امداد، گفت: در سال 94 شاهد افزایش خانوارهای تحت حمایت روستایی به عدد 6 هزار و 843 نفر بودیم که افزایش 59 درصدی را نشان می دهد و این افزایش در نتیجه‌ مشکلاتی از جمله خشکسالی، کاهش قدرت خرید و از بین رفتن تأثیر دریافت یارانه از سوی این قشر است.

 

وی افزود: جمعیت خانوارهای تحت پوششی که دچار فوت سرپرست و طلاق شده اند، در سال گذشته با بیشترین افزایش رو به رو بوده اند که معادل 45 و 26 درصد هستند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با اشاره به خارج شدن 7 هزار و 611 خانوار از حمایت کمیته امداد گفت: این خانوارها به دلایلی همچون خودکفایی مالی، اشتغال، مهاجرت و ازدواج مجدد از سبد حمایتی کمیته امداد خارج شده اند، اما در سال گذشته 7 هزار و 522 سالمند تحت پوشش قرار گرفته اند که نشان دهنده‌ی رشد سه درصدی است.

 

ولیئی گفت: مستمری پرداختی سال گذشته کمیته امداد بالغ بر 51 میلیارد تومان بوده است و در کنار آن مبلغ 21 میلیارد تومان نیز به صورت وام‌های کارگشایی، درمانی و خودکفایی به افراد تحت پوشش پرداخت گردیده است و برای اولین بار طی 10 سال گذشته جهیزیه مورد نیاز تمامی افراد نیازمند با کمک خیرین تهیه و 946 هدیه ازدواج به ارزش 915 میلیون تومان پرداخت گردید که افزایش 148 درصدی را نشان می‌دهد.

 

وی همچنین با توجه به حلول ماه مبارک رمضان، گفت: برنامه تلویزینی جشن رمضان امسال در باغ موزه قصر و بمدت سی روز و اجرای 60 دقیقه ای برگزار می‌شود که شامل حضور میهمانان، اجرای 120 غرفه خودکفایی از 30 استان و اجرای برنامه‌های فرهنگی برای حضار خارج از برنامه است.

 

وی همچنین گفت: در زیرگذر چهارراه ولی عصر (عج) نیز 36 غرفه خودکفایی دایر هستند برنامه های فرهنگی نیز در پارک پرواز تهران برگزار می شود.

 

ولیئی افزود: بازدید از خانواده ایتام و نیازمندان با حضور مسؤولان و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر نقدی از دیگر طرح‌های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان است./819/202/ب2

ارسال نظرات