۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۴۳۱۰۶۰
امام جمعه همدان تشریح کرد؛

نقش تعیین کننده آموزش و پروش در سلامت و تربیت جامعه

امام جمعه همدان گفت: اگر آموزش و پرورش کار خود را به خوبی انجام دهد بسیاری از کارهای مراکز فرهنگی دیگر در جامعه آسان خواهد بود و بستر سازی تربیت و تعالی در جامعه انجام می شود.
امام جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان صبح امروز در دیدار با معاونان و مدیران اموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت تعلیم و تعلم، اظهار داشت: تعلیم و تعلم در جامعه نقشی تعیین کننده دارد.

 

وی با بیان این که معلمان در جامعه بسیار با ارزش و مهم هستند، گفت: تعلیم شغل انبیا است و پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز هدف از خلقت خود را تعلیم توصیف می کند.

 

امام جمعه همدان در ادامه خاطرنشان کرد: اگر آموزش و پرورش کار خود را به خوبی انجام دهد بسیاری از کارهای مراکز فرهنگی دیگر در جامعه آسان خواهد بود و بستر سازی تربیت و تعالی در جامعه انجام می شود.

 

وی اهمیت ترویج تحقیق و پژوهش را در نظام آموزشی خواستار شد و گفت: همه افراد باید درباره توجه نظام آموزشی به تحقیق و پژوهش توجه داشته باشند و بدانند که این امر نقطه عطفی در نظام آموزشی کشور است.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان یادآور شد: تعلیم از مصادیق باقیات الصالحات است چه بسا افرادی که از دنیا رفه اند ولی هنوز برکات معنوی آثار آنها در شاگردانشان به سوی ان ها سرازیر است.

 

وی با اشاره به این مطلب که گاهی تعلیم برخی امور به شاگردان آثار مخرب دنیوی و اخروی به دنبال خواهد داشت، گفت: گاهی استاد به شاگرد مطلبی را می آموزد که تا سالیان متمادی پس از درگذشت او، گناه و گرفتاری به پرونده او منتقل می شود.

 

آیت الله طه محمدی در ادامه تصریح کرد: جایگاه تعلیم و تعلم در دین اسلام بسیار والا است و در روایات و آیات قرآن کریم از آن به طرق گوناگون تعریف و تمجید شده است.

 

وی در پایان امام خمینی(ره) را معلمی بزرگ در عصر حاضر دانست و گفت: امام خمینی(ره) با روحیه الهی خود توانست در کشور منشأ آثار فراوانی باشد و با تربیت شاگردانی درخور توانست جامعه جهانی را بیدار کند./979/202/ب2

ارسال نظرات